Гигантът в електронната търговия Amazon увеличава усилията си, за да покаже на Wall Street, че компанията може да генерира по-висока печалба. Онлайн търговецът на дребно агресивно блокира продуктите на своя уебсайт, които не генерират пари и не се продават добре.
Този ход е част от мерките за подпомагане на компанията да постигне нова рекордна печалба. Amazon също така ще упражнява по-голям контрол и ще принуждава брандове да намаляват цените си, ако искат да се рекламират, предава CNBC.
През последните месеци Amazon e заявил на много продавачи или собственици на марки, които продават стоките си на едро, че ако платформата не успее да продава тези продукти на потребителите с печалба, няма да им позволи да плащат за популяризиране на продуктите. Например, ако бутилката с вода за 5 долара струва на Amazon същата сума за съхраняване, опаковане и доставка, производителят на бутилката с вода няма да може да я рекламира.
Допълнителната строгост, за която CNBC е научила от разговорите си с доставчици и имейли, получени от Amazon, както и от външни експерти, отразява по-широкия натиск на свиването на приходите от този бизнес, който традиционно е с ниски маржове.
Въпреки това през последното си тримесечие Amazon отчете 3 млрд. долара чиста печалба, най-високата в историята на компанията, а печалбата за цялата година се увеличи повече от три пъти до 10 млрд. долара. За тази цел обаче Amazon упражнява по-голям контрол върху своята платформа, като притиска марките да намалят цените си, ако искат да рекламират.
„Amazon се опитва да бъде много по-печеливша, отколкото в миналото“, казва Джо Хансен, главен изпълнителен директор на Buy Box Experts, фирма, която помага на компаниите да продават в Amazon. „Но тази политика показва пристрастия в рекламната услуга на Amazon, въпреки че се твърди, че става дума за отворена рекламна платформа".
Това е едно от множеството действия напоследък, които Amazon предприема, за да засили крайния си резултат. Компанията също така обяви затварянето на 87 свои магазина и представи услугата „Ден на Amazon“, която намалява разходите за доставка на Amazon, като позволява на клиентите да получават всичките си поръчки за седмицата в един конкретен ден. Amazon също така рязко спря да поръчва продукти от по-малки марки по-рано този месец, според Bloomberg. Ходът е разглеждан като начин да се избутат марките на пазара за трети страни, където Amazon печели от такси за съхранение и доставка.
Търговци от трети страни, които представляват повече от половината от продуктите, продавани на Amazon, не са засегнати от ограниченията.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония