Beats Music започна да повдига завесата върху услугата си за стрийминг на музика, която според компанията ще бъде пусната този месец, пише Businessweek.
В статия, публикувана в New York Times през уикенда, фирмата обясни как ще се открои на все по-гъстонаселения пазар на дигитална музика, включващ подобни услуги от Spotify и Pandora, както и от гиганти от Силициевата долина като Apple и Google.
От дълго време услугите за стрийминг на музика в САЩ неуспешно се опитват да намерят работещ бизнес модел. Beats се рекламира като пионер в бранша и компания, която диктува тенденциите, но успехът ѝ може би ще зависи от партньорствата ѝ с една от най-праволинейните фирми: AT&T - вторият по големина мобилен оператор в САЩ. От 21 януари клиентите на Beats ще имат възможност да плащат по 10 долара месечно за услугата - директно или чрез месечните си фактури към AT&T.
За клиентите на AT&T със семеен план операторът ще осигури сериозна субсидия за абонамента: петима клиенти ще имат възможност да ползват Beats за общо 15 долара месечно в сравнение с 50 долара, ако всеки от тях плаща отделно. Освен това потребителите на AT&T ще имат възможност на безплатен период за изпробване на услугата с продължителност от 30 до 90 дни в зависимост от плана.
За Beats моделът предоставя достъп до милиони абонати на AT&T, както и модел на плащане, който е вързан към месечните сметки, които те вече плащат. Това е важно, защото платените стрийминг услуги до момента трудно успяват да убедят американците да си плащат, а Beats не предлага безплатна версия. Абонаментът за платената версия на Pandora без реклами струва само 4 долара месечно, но фирмата твърди, че не очаква много хора да се съгласят да се абонират. Вместо това тя разчита основно на доходите си от реклама в безплатната услуга.
Обвързването на музикална услуга с мобилен оператор е проработило на места като Швеция, където абонаментът за Spotify може да бъде включен в планове за смарт телефони. Там делът на хората, използващи платени стрийминг услуги, е четири пъти по-голям от САЩ, твърди анализаторът Марк Мълиган. Той смята, че подобни партньорства са най-добрият шанс за музикалния стрийминг в САЩ.
Разбира се, услугата на Beats трябва да даде на клиентите причина да продължат да я ползват. Също като конкурентите си Beats ще използва алгоритъм за създаване на плейлисти. Най-новата функция може би е Right Now, при която потребителите създават плейлисти, като казват на услугата неща като например къде се намират, какво правят и какъв тип музика им се слуша в момента. В същото време фирмата е привлякла много известни музиканти за диджеи. Все пак, ако ще позволите на алгоритъм да избира музиката, която слушате, не бихте ли искали това да е алгоритъмът на Доктор Дре?


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Миков: При предсрочни избори ПП-ДБ ще почукат на вратата и на Борисов, и на Пеевски
FIFA ще връчи "награда за мир“ на Доналд Тръмп
Любимият на Майли Сайръс я изненадал като предложил брак в Япония
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали