IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

China Mobile с първи спад на годишната печалба от 14 години

Най-големият мобилен оператор в света увеличи инвестициите в мобилната си мрежа на фона на по-високите субсидии за мобилни апарати и ожесточената конкуренция

10:04 | 20.03.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p style="text-align: justify;">
	Резултатите на компанията контрастират с нарасналите годишни приходи на конкурентите й, които продължават да привличат мобилни клиенти от нея. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Резултатите на компанията контрастират с нарасналите годишни приходи на конкурентите й, които продължават да привличат мобилни клиенти от нея. Снимка: Ройтерс

През 2013 г. нетната печалба на най-големия мобилен оператор в света - China Mobile Ltd., се сви с 5%. Това е първият спад на годишната печалба от повече от десетилетие, след като компанията увеличи разходите за инвестиции за мобилната си мрежа на фона на по-високите субсидии за мобилни апарати и ожесточената конкуренция, пише MarketWatch.

Годишната нетна печалба на China Mobile възлезе на 121,70 млрд. юана (19,6 млрд. долара), което е по-малко в сравнение с положителния финансов резултат в размер на 129,30 млрд. долара година по-рано. По този начин печалбата на телекома се сви за пръв път от 1999 г., когато отписа активи. Приходите на China Mobile нараснаха с 8,3% до 630,18 млрд. юана от 581,84 млрд. юана през 2012 г.

China Mobile се бори с конкурентите си China Telecom Corр. и China Unicom Ltd. за увеличаване на приходите, падащи се на един абонат, като добавя клиенти към своята 3G мрежа за мобилни услуги. Подобни услуги предлагат по-висока скорост при преноса на данни, но и на по-висока цена в сравнение с 2G услугите. Но зависимостта на China Mobile от развитието на своя 3G технология се превърна в недостатък, тъй като ограничи достъпа до мрежата на популярни смартофни, опериращи на различни платформи с по-широко световно приложение.

За да запази лидерството на пазара China Mobile, притежаваща повече от 770 млн. мобилни абонати в Китай, миналата година реши да инвестира около 7 млрд. долара за създаването на по-бързата 4G мрежа. Също така през януари 2013 г. компанията започна да предлага моделите на iPhone на Аpple. Но според анализаторите именно по-големите разходи за инвестиции и по-високите субсидии за мобилни устройства ще натежат на рентабилността на China Mobile. По-малките конкуренти China Unicom и China Telecom продават устройствата на Apple от години.

Резултатите на компанията контрастират с нарасналите годишни проходи на China Unicom и China Telecom, които продължават да привличат мобилни клиенти с висока стойност от пазарния лидер China Mobile.

Ръстът в употребата на някои мобилни приложения също подбиха приходите на телекома от текстови и гласови услуги. Приложения като WeChat и Tencent Holdings Ltd., например, позволяват на потребителите да изпращат гласови и текстови съобщения безплатно.

Освен с ожесточената конкуренция на по-малките телекоми и предизвикателствата от новите приложения за безплатни услуги China Mobile е под натиск и от страна на китайското правителство. Очаква се доминиращият мобилен оператор да получава по-ниски такси за взаимно свързване от по-малките компании през тази година. Ходът е част от опитите на правителството за насърчаване на конкуренцията в сектора.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:10 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още