А ATT ще засегне рекламната мрежа на Google по подобен начин на този на Facebook. Промените биха затруднили разработчиците на приложения „да разберат коя реклама е довела до продажби или инсталиране на приложения“, пише компанията в своя блог.
Но и в друга област Google и Apple са на различни позиции. От 8 декември Apple поиска от разработчиците в своя App Store да прикачат към актуализациите вид листовка за защита на данните. Преди да изтеглят дадено приложение, потребителите могат да го използват, за да проучат какви данни събира приложението за тях.
Очевидно поради тази причина Google не е регистрирал актуализации за важни приложения като Maps, YouTube или Gmail в магазините на Apple в продължение на почти два месеца. Обикновено приложенията, които повече от милиард души използват едновременно, се обновяват поне на всеки няколко дни, за да се премахват малки софтуерни грешки.
Приложенията на Google нямат този етикет и до днес. В сряда Google обяви, че скоро ще качи нови версии на приложенията с етикета в App Store.
Междувременно обаче, Google работи и за по-добро съчетаване на онлайн рекламата и защита на данните. Вместо да използва бисквитки, които идентифицират потребителите в интернет страниците, онлайн гигантът иска да използва обобщени данни от хиляди потребители, за да покаже таргетирана реклама. Данните на отделния потребител трябва да останат анонимни. До 2022 г. Google иска да премахне напълно бисквитките от сайтове на трети страни в своя браузър Chrome, който е най-използваният в света.
Със своите инициативи за защита на данните Кук се конфронтира със своите конкуренти от Силициевата долина. Но шефът на Apple се надява и на политическа подкрепа. Все още няма закон за защита на данните в САЩ като цяло (има за отделни щати). „Надявам се, че ще има повече регулации“, каза Кук пред Handelsblatt, като похвали ЕС и неговия Общ регламент за защита на данните. „GDPR е чудесна основа. Без тази инициатива днес бихме били в още по-лоша ситуация“.
Но това не е достатъчно за Кук: „Аз съм за това да стигнем още по-далеч. Новите закони трябва да се основават на икономията на данни. Потребителите също се нуждаят от достъп и контрол върху данните, които се събират за тях“.


Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
преди 4 години трябва да ги чупят на части , навремето отчупиха браузърът на М$ и светът спечели свободна конкуренция м/у браузърите . сега трябва да стане същото ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години ++10 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години В гугъл има опция да си свалиш всичките лични данни, търсения и тн., ако искаш подобно нещо от ФБ, трябва да ги съдиш. Време е някои да изпоти малко мазния евреин. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години в аквариума няма място за 2 големи акули отговор Сигнализирай за неуместен коментар