Mozilla започва втората фаза на експеримент, включващ показването на реклами на потребителите на Firefox – ход, който би могъл да помогне на компанията да намали зависимостта си от приходите, които получава от Google, съобщава CNet.
Първата фаза на програмата даде на Mozilla възможността да добавя реклами или промотирано съдържание в полетата с умалени изображения, които се появяват, когато потребителят отвори нов таб в браузъра, но се предлага само на новите потребители на Firefox.
Новата услуга предлага възможността умаленото изображение да бъде заменено с друго, което е потенциално по-ангажиращо, посочва Дарен Херман, вицепрезидент на Mozilla, отговарящ за услугите, свързани със съдържанието.
Програмата може да даде много на Mozilla. Делът на използване на браузъри на персонални компютри намалява, а присъствието на компанията в мобилния свят е слабо, ето защо Mozilla се нуждае от нови лостове, с които да се изтласка напред.
Спонсорираните реклами означават и повече реклами за Mozilla, както и нов начин да влияе върху това как рекламодателите използват личните данни на тези, които виждат и кликват на рекламите.
Рекламите с умалени изображения представляват линкове, които Mozilla избира сама, но по-големите променят линковете, които потребителят ще вижда. Идеята е по-големите рекламни изображения да изглеждат и да работят по-добре.
В момента компанията получава по-голямата част от приходите си от Google, а рекламите означават нов, потенциално по-голям източник на приходи.
Но Mozilla има по-големи амбиции. Тя се надява програмата да стане влиятелна в света на рекламата, посочва Херман. По думите му идеята на фондацията е да покаже, че може да присъства в света на рекламата, изграждайки доверие, прозрачност и контрол от страна на потребителя върху всички тези преживявания.
Новата функция ще бъде пусната „в следващите няколко седмици“ за потребителите на предварителната бета версия на Mozilla и за версиите на Aurora, посочва Джонатан Найтингейл, вицепрезидент на Mozilla, отговарящ за Firefox.
От компанията твърдят, че не гледат на новия изглед на страниците с табове като на място за продажби, а като на платформа за разпространение на съдържание.


Тийнейджърка скочи от блок в Пловдив
Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Военните завзеха властта в Бенин
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена