Американският технологичен концерн Apple Inc. е създал таен екип, който да изследва промени в App Store, включително и нова стратегия в помощ на разработчиците, за да може техните приложения да се подреждат на по-видно място, предава Bloomberg, позовавайки се на запознати с плановете източници.
Сред обсъжданите идеи е и пускането на платено търсене, по подобен на Google модел, при който компаниите ще плащат, за да може приложението им да се показва в горната част на резултатите от търсенето на базата на това, което се търси от клиентите. Така например, разработчик на дадена игра може да си плати, за да може неговата програма да се показва нагоре в резултатите, когато някой търси „футболен мач", „пъзел с думи" или „блекджек".
Платеното търсене, което Google превърна в бизнес за милиони долари, ще предостави на Apple нов начин за печелене на пари от App Store. Нарастващите маркетингови бюджети на разработчиците за приложения, като например на създателя на „Clash of Clans” Supercell Oy, са се доказали като доходоносни източници на приходи за интернет компаниите, включително за Facebook Inc. и Twitter Inc.
Около 100 служители работят по проекта, включително и много инженери от рекламното поделение на Apple iAd, което преосмисля мащаба си, твърдят източниците, които не са поискали да бъдат идентифицирани, тъй като плановете са частни. Екипът е ръководен от вицепрезидента на Apple Тод Тереси, който ръководи и iAd.
Ако Apple прегърне тази идея, „това ще бъде огромно нещо", каза Кришна Субраманиан, съосновател на Captiv8, която помага за позиционирането на марките на пазара, използвайки социалните медии. „Всичко, което можете да направите, за да помогнете да привлечете внимание към приложението си и да получите органични сваляния, е от решаващо значение".
В допълнение към платеното търсене екипът обмисля и начини за подобряване на потребителското изживяване в App Store. Въпреки това обаче екипът работи отскоро и не е сигурно дали идеите ще се материализират наяве.
Apple отказва коментар по темата.
Самият App Store е важна част от бизнеса на базираната в Купертино, Калифорния, компания. Колкото повече софтуер свалят потребителите, толкова по-възможно е да купуват продукти на Apple, а не да преминават към такива на други производители. Успехът на магазина за приложения бе ключов фактор за превръщането на iPhone и iPad в толкова популярни устройства. App Store бе и опората на стратегията на Тим Кук в привличане на повече приходи от онлайн услуги. В момента Apple взима около 30% от таксата на всяка една продажба в магазина, което представлява огромна част от генерираните от услуги приходи в размер на 20 млрд. долара за последната фискална година.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден