Нетните приходи на Apple от App Store са намалели с около 5% през септември, твърди в свой доклад американската инвестиционна банка Morgan Stanley. Това би било най-рязкото понижение за този бизнес, откакто банката започна да моделира данните през 2015 г., предава CNBC.
App Store отбелязва спад на пазарите, включително в САЩ, Канада и Япония, пише анализаторът на Morgan Stanley Ерик Уудринг в доклад от понеделник. Анализът му се основава на данни от Sensor Tower, фирма, която следи изтеглянията и продажбите на приложения.
Според Morgan Stanley основният виновник за спада са приходите от игри, които според данните са намалели с 14% през септември. Клиентите на Apple може би харчат по-малко поради икономическите опасения, пише Уудринг. В голяма част от света потребителите са изправени пред рязко покачваща се инфлация и рискове от рецесия.
„Смятаме, че последните резултати от App Store ясно показват, че глобалният потребител донякъде е намалил разходите си за App Store в краткосрочен план, тъй като доходите извън тези за стоки първа необходимост се пренасочват към областите на забавено търсене", пише Уудринг в бележката.
Анализаторите на Morgan Stanley също така очакват спад в продажбите в Google Play, основния магазин за приложения за Android. Според тях приходите там са намалели с 9% през септември.
Apple прибира между 15 и 30% от покупките на приложения и покупките в самото приложение, направени на iPhone и други устройства на Apple. Концернът не съобщава за продажбите в App Store, а ги включва като част от бизнеса с услуги, който включва и гаранции за устройствата и абонаменти като Apple One. Morgan Stanley очаква общите приходи от услуги на Apple да се увеличат с 8% през септемврийското тримесечие.
Подразделението за услуги на компанията е в центъра на вниманието на инвеститорите, които искат да видят, че клиентите на iPhone и Mac харчат повече, след като са закупили своите устройства. През последното тримесечие Apple отчете 12% увеличение на приходите от услуги до 19,6 млрд. долара.
Лука Местри, финансовият директор на Apple, заяви през юли, че компанията очаква по-малко от 12% ръст на услугите през септемврийското тримесечие поради макроикономическата среда и силния щатски долар.
Местри също така обвини за трудните сравнения повишените резултати в сферата на услугите по време на пандемията Covid-19.
„Бизнесът ни с услуги преди година нарасна много и затова и сравнението е малко предизвикателно. Така че нямаме много конкретна цифра, която да дадем днес", каза Местри. „Разбира се, очакваме ръст“.


Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец