IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

WPP: Изкуственият интелект вече е "фундаментален" за нас

Рекламният гигант се насочва към горещата технология и експериментира с различни клиенти

15:00 | 23.02.23 г.
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Изкуственият интелект вече се е превърнал в нещо „фундаментално“ за WPP – най-голямата рекламна група в света по приходи, обяви нейният главен изпълнителен директор в момент, в който генераторите на изображения и чатботовете подхранват нарастващия интерес към технологията, пише Bloomberg.

„Очевидно е, че има чудесно приложение в нашия медиен бизнес, където можем да го използваме, за да намерим подходящи аудитории и да измерим въздействието на работата ни“, коментира Марк Рийд по телефона. „Използваме го много креативно в нашите производствени процеси, за да ускорим начина, по който работим, и да намалим разходите за това. Така че е доста фундаментално“.

Рийд коментира, че дъщерното дружество за изкуствен интелект Satalia е работило с различни клиенти и агенции, след като базираната в Лондон WPP го придоби през 2021 г. По думите на Рийд групата трябва да вгради изкуствен интелект във всичко, което прави. Той споменава работа по видео за Nike, което показва тенис шампионката Серина Уилямс да играе срещу стари версии на себе си.

Рийд твърди, че самият той лично експериментира с ChatGPT на OpenAI.

„Най-добрата технология е като магия“, коментира той за платформата, в която инвестира и Microsoft. „В същото време идеална ли е? Не“, допълва той, „но съживява потенциала на генеративния изкуствен интелект по начин, който наистина завладява въображението на хората“.

Коментарите Рийд направи, след като WPP прогнозира приходи от продажби, които ще нараснат повече от очакванията на анализаторите през следващата година. Това показва, че компаниите ще продължаат да харчат, за да достигнат до потребителите. Цената на акциите на гиганта нарасна с цели 6,4% в Лондон в четвъртък.

Като се изключат някои елементи, приходите през 2023 г. ще се увеличат с 3-5% спрямо сумата от 11,8 млрд. паунда (14,3 млрд. долара) за изминалата година, разкри WPP. Това надмина средната прогноза на анализаторите за запазване на ръста без изменение според проучване на Bloomberg. Маржът на печалбата ще нарасне до около 15%.

Приходите от продажби са се увеличили с 6,9% миналата година, в горната част от по-рано прогнозирания диапазон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:49 | 23.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още