IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

GoPro пласира акциите преди IPO-то в горния ценови диапазон

IPO-то ще бъде най-голямото първично публично предлагане на компания за потребителска електроника в САЩ

09:41 | 26.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Камерите на&nbsp;GoPro се използват и при упражняване на спортове. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Камерите на GoPro се използват и при упражняване на спортове. Снимка: Ройтерс

Преди планираното първично публично предлагане (IPO) в четвъртък производителят на често използваните в екстремни спортове преносими камери GoPro е успял да продаде акциите си на цена в горния край на ценовия диапазон, предаде Wall Street Journal, като се позовава на запознати източници. 

Концернът и някои от неговите най-стари инвеститори са успели да продадат 17,8 млн. акции за 24 долара на брой. В документите си до банковия надзор по-рано GoPro подаде ценови диапазон от 21 до 24 долара за брой.

Чрез продажбата на акции компанията успя да набере свеж капитал от 427 млн. долара. Ако бъдат упражнени и опциите за закупуване на допълнителни акции, приходите може да нараснат до 491 млн. долара. По този начин по данни на компанията за проучвания на пазара Dealogic IPO-то ще бъде най-голямото първично публично предлагане на компания за потребителска електроника. То ще надмине предишния рекордьор Duracell International, който през 1991 г. набра чрез продажба на книжа 433 млн. долара. Днес Duracell е част от Gillette. 

GoPro бе основана през 2004 г. от сърфиста, а впоследствие и предприемач, Николас (Ник) Уудман със средства, припечелени от продажбата на колани и мъниста, които е внесъл от Индонезия след свое пътуване. Именно Уудман, който сега е главен изпълнителен директор, и семейството му са най-големите акционери с дял от 49%.

През миналата година камерите на GoPro станаха бестселър по продажби в САЩ в сектора на записващите устройства, се казва в проспекта на дружеството.

През миналите години продажбите са се увеличили стабилно, а печалбата на концерна през 2013 г. е скочила с 88% на годишна база до 61 млн. долара. Приходите пък са нараснали с 87% до 986 млн. долара.

Компаниите за потребителска електроника почти не се появяват на финансовите пазари в САЩ. За последен път това се случи през юли 2011 г., когато производителят на слушалки Skullcandy осъществи IPO.

Като цяло обаче напоследък в САЩ се осъществяват най-много първични публични предлагания от две години насам. От началото на годината 144 американски корпорации са се осмелили да излязат на борсата, като заедно са набрали 30 милиарда долара. Според Dealogic отсега е ясно, че 2014 година ще бъде „най-плодоносната“ за IPO-та от 2000 г. насам – както по отношение на общата стойност, така и по отношение на броя IPO-та.

Акциите на GoPro ще се търгуват за първи път в четвъртък под борсовия код GPRO в рамките на Nasdaq. Инвестиционните банки JP Morgan Chase, Citigroup и Barclays ще са водещи поематели на IPO-то.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:56 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още