IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Продажбите на смартфони на Huawei нарасват с 62% през първото шестмесечие

Силното търсене на развиващите се пазари помага на китайския производител в преследването му на гигантите Samsung и Apple

09:47 | 29.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Продажбите на смартфони на Huawei нарасват с 62% през първото шестмесечие

Китайският производител на телекомуникационно оборудване Huawei Technologies отчита ръст от 62% на продажбите на смартфони през първата половина на годината, предава MarketWatch. С основен принос за скока се оказва силното търсене на мобилни телефони на външни пазари като Латинска Америка и Близкия Изток.

Резултатите за полугодието отреждат на Huawei позицията на един от най-бързо разрастващите се играчи на глобалния пазар на смартфони. По-рано през месеца лидерът на пазара Samsung обяви, че очаква спад на оперативната печалба през второто тримесечие заради забавяне на продажбите на смартфони.

Доставките на смартфони на Huawei по света възлизат на 34,27 млн. бройки през първото шестмесечие на годината, като ръстът се забързва през второто тримесечие, когато компанията продава 20,56 млн. смартфона. 

Въпреки че най-големият пазар за смартфони на Huawei – Китай, показва признаци на забавяне на растежа, компанията се разраства бързо в останалите развиващи се пазари. Продажбите на смартфони се увеличават близо шест пъти в Близкия Изток и Африка на годишна база, докато доставките в Латинска Америка скачат почти четирикратно. В Европа и Азиатско-тихоокеанския регион, без Китай, продажбите отчитат ръст от над два пъти, обявява компанията.

За да направи марката си по-разпознаваема сред потребителите в чужбина, Huawei залага на интензивни разходи за реклама, основно чрез спонсорски сделки с елитни футболни отбори, като лондонския Арсенал и италианския Милан.

Компанията също така се опитва да увеличи пазарния си дял при продажбите в средния и високия ценови сегмент, вместо да се фокусира върху разпространяването на най-евтините телефони на пазара. Huawei пусна новия си флагман през май – смартфона Ascend P7, като от него вече са продадени близо 2 млн. бройки. 

Сред 80 млн. броя смартфони, които Huawei планира да продаде през тази година, около 20 на сто от тях ще са от средния и високия ценови сегмент. За сравнение, през 2013 г. този дял бе в размер на 16%, пише Ройтерс. 

Базираната в Шънджън Huawei, чиято основна дейност е продажбата на телекомуникационно оборудване на оператори, се опитва да оспори господството на Samsung и Apple на пазара на смартфони. Въпреки че Huawei беше третият по големина разпространител на смартфони през първото тримесечие според компанията за проучване на пазара IDC, пазарният ѝ дял от 5% все още изостава с много от тези на Samsung и Apple. Samsung Electronics държи 30,8 на сто, а Apple държи 15,2%.

Освен това на китайския пазар Huawei среща конкуренция не само в лицето на двата гиганта, но и на други местни производители като Lenovo и Xiaomi.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:59 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още