Корейският производител на потребителска електроника Samsung Electronics Co. представи нова гама евтини смартфони за Индия, с които се стреми да спечели клиенти на най-бързо развиващия се пазар на смартфони в света и да си възвърне дела, загубен за сметка на Xiaomi Corp. и други китайски конкуренти.
Трите устройства от серията M, всяко с цена под 20 000 рупии (283 долара), ще бъдат предложени от 5 февруари в онлайн магазина на Samsung India, както и в Amazon India, заяви южнокорейският производител. Най-евтиният от гамата ще се продава за по-малко от 10 000 рупии. По-късно компанията ще пусне устройствата и на други пазари.
„Серията се насочва изцяло към милениълите*, които съставляват една трета от 1,3-те милиарда население на Индия и половината от онлайн купувачите в страната“, казва пред Bloomberg Асим Варси, старши вицепрезидент на Samsung India.
Със засищането на продажбите на смартфони на западните пазари всеки производител - от Apple Inc. до Samsung и Xiaomi, търси нови клиенти в Индия, за да повиши своите продажжи. Втората по големина на населението страна в света е и най-бързо растящият пазар. Все пак само 24% от индийците притежават смартфони, така че има достатъчно възможности за достигане до нови клиенти.
„Битката в Индия е за сегмента от среден и нисък клас на смартфони, който е огромен", каза Аншул Гупта, анализатор в Gartner Inc., базиран в Мумбай. "Всеки продавач, който търси обем, приходи или пазарен дял и се стреми да бъде сред първите пет, ще трябва да оперира в този сегмент".
Акциите на Samsung се обезцениха с 0,7% в Сеул. Книжата загубиха 24% през 2018 г.
Индия е силно конкурентен пазар. Въпреки че цената е ключов фактор, купувачите на смартфони за първи път търсят стойност по отношение на дизайна и живота на батерията. Камерите и техните характеристики са важен фактор за лудите по селфитата индийци.
Серията M ще притежава 5000mAH батерия, поне две камери (скъпият модел на серията M има три) и 6,2 инчов екран. "Това е телефон, предназначен за забавления, пазаруване, игри и мултитаскинг – все неща, които според нашите изследвания са важни за милениълите", каза Варси.
Устройствата на Samsung покриват целия ценови спектър в Индия. Нейният Samsung Galaxy Note 9 дебютира през август с цена около 70 000 рупии, а Galaxy J2 се продава за по-малко от една десета от тази цена – за 6190 рупии.
Другите неотдавнашни усилия на компанията в Индия включват изграждането на най-голямата фабрика за смартфони в света точно до Делхи. В края на миналата година Samsung откри най-големия център за потребителски изживявания за своите устройства в света - в Бангалор, където също има изследователски център, най-големия ѝ извън Южна Корея.
* Поколението Y или „милениълите“ са всички, родени между 80-те и 90-те години
Още технологични новини вижте във водео материала на Bloomberg TV Bulgaria!


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"