Американският производител на чипове Qualcomm е отворен да работи с поддоставчици в Европа, за да стимулира производството на чипове за автомобили.
„Имаме много конструктивни дискусии", заяви директорът на компанията Кристиано Амон пред Ройтерс в кулоарите на автосалона IAA в Мюнхен. Разговорите се направляват от френското правителство, както и на ниво ЕС. В момента повечето производители по договорни отношения в Европа се концентрират върху масовото производство, но се засилва дебатът за инвестиции в производство от висок клас.
Досега Qualcomm почти няма производствени партньорства в Европа и работи основно с Taiwan Semiconductor Manufacturing, Samsung Electronics, GlobalFoundries и Semiconductor Manufacturing International в Тайван, Южна Корея и САЩ.
Производствените проблеми в автомобилната индустрия заради липсата на полупроводници затрудняват все повече доставчици. Редица германски браншови асоциации бият силно аларма. „Пазарът е в сътресение", заяви в сряда управляващият директор на индустриалната асоциация IBU Бернхард Якобс. „Настоящата ситуация има голям потенциал да се превърне в драма за много от нашите членове, тъй като индустрията е между два стола“ - нейните доставчици от стоманодобивната промишленост сега се нуждаели от поръчката за обемите за следващата година. Производителите на автомобили обаче се колебаели с поръчките поради неясното снабдяване с чипове. Те мълчали и игнорирали исканията на доставчиците за разговори.
Затова мощните производители се възползват от силните си позиции, критикува Якобс. „Те обаче не осъзнавали, че става въпрос за просъществуването на средни компании доставчици - а оттам и за собствената им верига на доставки“. Ето защо асоциациите изискват по-голяма готовност за диалог от страна на клиентите. Трите организации със седалище в Хаген заедно представляват почти 550 компании членове. Индустриите имат пазарен обем от 30 милиарда евро годишни продажби. Много производители на автомобили по света са в режим „Stop-and-Go” на производството от началото на годината поради недостига на полупроводници, който е и страничен резултат от пандемията на коронавируса. Съвсем наскоро редица автомобилни мениджъри заявиха, че кризата с чиповете ще продължи поне през следващата година.
Острият недостиг на чипове разкри зависимостта на европейските автомобилни компании от азиатските доставчици. Сега ЕС се опитва да поправи ситуацията с различни инвестиции за милиарди евро, за да увеличи производството в Европа. Този ход вече предизвика интереса на Intel, която възнамерява да произвежда чипове за превозни средства в Ирландия. В допълнение изпълнителният директор на компанията Пат Гелсигер обяви по време на IAA, че концернът ще инвестира до 95 млрд. долара в две фабрики в Европа през следващите десет години. Подробностите ще бъдат обявени по-късно тази година.
Тази година конкурентът Taiwan Semiconductor Manufacturing Co., най-големият поддоставчик на чипове в света, заяви, че ще инвестира рекордните 100 млрд. долара в следващите три години, за да увеличи производствения си капацитет. През август южнокорейската Samsung Electronics пък обяви, че планира да увеличи инвестициите си с една трета до над 205 млрд. долара в следващите три години, като част от амбициите ѝ да стане лидер в производството на чипове.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО