EssilorLuxottica отчете приходи за третото тримесечие, които надминаха очаквания на анализаторите благодарение на нова серия очила с изкуствен интелект (AI), разработени в партньорство с Meta Platforms, пише Bloomberg.
Приходите от продажби са се увеличили с 11,7% при постоянни валутни курсове до 6,87 млрд. евро. Това е над средната прогноза на анализатори, анкетирани от Bloomberg, за повишение от 8,5%.
Най-голямата група за производство на очила в света получи тласък от продажбите на носими технологии, които отбелязват „експоненциален растеж“, съобщи компанията. Инвеститорите следят отблизо за признаци, че ключовото партньорство на EssilorLuxottica с Meta може да отговори на високите очаквания.
Тримесечните данни за приходите от продажби показват, че категорията набира скорост. През септември компанията представи най-новите си очила Ray-Ban Meta и Oakley Meta. Това помогна на устройствата с изкуствен интелект да се превърнат в „ключов двигател на растежа“.
Председателят и главен изпълнителен директор Франческо Милери посочва „бума на носими устройства, както и силната инерция на продуктите за грижа за зрението и слънчеви очила“ за отговорни за резултатите. Той допълва, че компанията навлиза в четвъртото тримесечие със „силна инерция и ясна амбиция да доведе до трайна трансформация“.
Компанията увеличава усилията си в областта на носимите устройства и медицинските технологии, докато се опитва да затвърди господството си в развиващия се сегмент на очилата. Управлението на миопията – по-нова категория, която включва лещи, създадени за ограничаване на прогресията на късогледството, доведе до резултати за подразделението за професионални решения на EssilorLuxottica.
В сряда EssilorLuxottica обяви, че придобива RetinAI – компания, специализирана в изкуствен интелект и управление на данни в грижата за очите. Сделката е резултат на придобиванията тази година, включително на звеното на южнокорейската PUcore, което разработва мономерни, използвани в контактни лещи, и покупката на Optega – група с над 70 очни клиники и диагностични центрове в Европа.
Въпреки че сътрудничеството с Meta генерира приходи в размер на 365 млн. евро за EssilorLuxottica през 2024 г., общата сума може да достигне 800 млн. евро тази година, като надхвърли 6 млрд. евро до 2030 г., сочат най-оптимистичните прогнози на Barclays. Анализаторите виждат възможност за увеличение на продажбите в индустрията от около 3 млрд. умни очила годишно в момента до 60 млн. до 2035 г.
Цената на акциите на EssilorLuxottica се повиши с 2,4% в Париж в четвъртък преди излизането на резултатите. Стойността на книжата е нараснала със 17% тази година.


Спецов: Доставките на горива няма да бъдат прекъсвани
Тъжна вест! Почина актрисата Елена Жандова
Александър Димитров поиска спокойствие от футболна България
Бивш президент призова за оставка на правителството на Украйна
Тежка катастрофа затвори пътя Варна - София
Кийнън изследва абсурдите на инвестиционното банкиране
Африка се нуждае от 1 млрд работни места, за да има ръст
София напредва в борбата с мръсния въздух, но ѝ трябва по-ефективна комуникация
Семейство Обама ни напомнят как изглежда лидерството
Япония и Китай се скараха за Тайван, Токио има малко варианти за деескалация
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище
Яжте редовно риба за здраво сърце и сън
Праисторически крокодили са ловували, скачайки от дърветата
Учени използват AI, за да изградят най-подробния модел на Млечния път, създаван някога
Пенсионери се надяват на коледни надбавки, за да си купят месо и мандарини
САЩ вече не е враг номер едно на Русия, Великобритания зае почетното място