EssilorLuxottica отчете приходи за третото тримесечие, които надминаха очаквания на анализаторите благодарение на нова серия очила с изкуствен интелект (AI), разработени в партньорство с Meta Platforms, пише Bloomberg.
Приходите от продажби са се увеличили с 11,7% при постоянни валутни курсове до 6,87 млрд. евро. Това е над средната прогноза на анализатори, анкетирани от Bloomberg, за повишение от 8,5%.
Най-голямата група за производство на очила в света получи тласък от продажбите на носими технологии, които отбелязват „експоненциален растеж“, съобщи компанията. Инвеститорите следят отблизо за признаци, че ключовото партньорство на EssilorLuxottica с Meta може да отговори на високите очаквания.
Тримесечните данни за приходите от продажби показват, че категорията набира скорост. През септември компанията представи най-новите си очила Ray-Ban Meta и Oakley Meta. Това помогна на устройствата с изкуствен интелект да се превърнат в „ключов двигател на растежа“.
Председателят и главен изпълнителен директор Франческо Милери посочва „бума на носими устройства, както и силната инерция на продуктите за грижа за зрението и слънчеви очила“ за отговорни за резултатите. Той допълва, че компанията навлиза в четвъртото тримесечие със „силна инерция и ясна амбиция да доведе до трайна трансформация“.
Компанията увеличава усилията си в областта на носимите устройства и медицинските технологии, докато се опитва да затвърди господството си в развиващия се сегмент на очилата. Управлението на миопията – по-нова категория, която включва лещи, създадени за ограничаване на прогресията на късогледството, доведе до резултати за подразделението за професионални решения на EssilorLuxottica.
В сряда EssilorLuxottica обяви, че придобива RetinAI – компания, специализирана в изкуствен интелект и управление на данни в грижата за очите. Сделката е резултат на придобиванията тази година, включително на звеното на южнокорейската PUcore, което разработва мономерни, използвани в контактни лещи, и покупката на Optega – група с над 70 очни клиники и диагностични центрове в Европа.
Въпреки че сътрудничеството с Meta генерира приходи в размер на 365 млн. евро за EssilorLuxottica през 2024 г., общата сума може да достигне 800 млн. евро тази година, като надхвърли 6 млрд. евро до 2030 г., сочат най-оптимистичните прогнози на Barclays. Анализаторите виждат възможност за увеличение на продажбите в индустрията от около 3 млрд. умни очила годишно в момента до 60 млн. до 2035 г.
Цената на акциите на EssilorLuxottica се повиши с 2,4% в Париж в четвъртък преди излизането на резултатите. Стойността на книжата е нараснала със 17% тази година.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа