Две трети от българите биха искали да научават повече за успешните български предприятия и предприемачи. От друга страна, 59% изразяват неодобрение, че в медиите не се споменават имената на успешните компании. Необходима е по-широка публичност за успехите на бизнеса у нас. Това мнение изрази бившият вицепремиер Лидия Шулев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Днес ще бъдат представени участниците в инициативата "Да успеем в България", предстоящите дейности и резултатите от представително социологическо проучване за нагласите на българското общество към процесите в икономиката и стопанските субекти, както и към начина на медийното им отразяване.
"Нека се замислим дали електронните медии спазват правото на българските граждани по отношение на информация, когато трябва да се съобщят новини за успешни примери. Не се прави разлика между информационна и рекламна цел, но когато става дума за негативни събития, тогава всички имена са на първо място", коментира Шулева.
Тя уточни, че "Да успеем в България" е инициатива и дългосрочен проект, който успява да обедини много бизнес организации - Българската стопанска камара, Асоциацията на индустриалния капитал, Българската търговско-промишлена палата и т.н. "Тази инициатива стартира с едно социологическо проучване на агенция "Тренд", което да изследва нагласите може ли да се прави бизнес в България", подчерта още тя.
От думите на бившия вицепремиер стана ясно, че се цели създаване на законодателна инициатива, с която медиите да бъдат задължени да не лишават българските граждани от нужната информация, включително да се направи разлика между рекламната и информационната цел.
"74% от хората у нас смятат, че новините са само негативни", подчерта Шулева.
Според нея, въпреки че много медии се оправдават със СЕМ, сред тях има и добри примери, които запознават широката общественост с постиженията на родни предприемачи.
Вижте част от изказването във видео материала, а цялото интервю - в сайта на Bloomberg TV Bulgaria!