IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Кога в България влаковете ще развиват скорост от 160 км в час?

Внедряването на нов подвижен състав няма да реши проблемите на БДЖ, посочи икономистът доц. Борислав Арнаудов

11:37 | 26.06.20 г. 14
Кога в България влаковете ще развиват скорост от 160 км в час?

Той отбеляза, че само внедряването на нов подвижен състав няма да привлече повече пътници. По думите му в България при пътническия жп транспорт не са необходими скорости от порядъка на 200-250 километра в час.

"Със 160 километра в час и правилната организация за спиране е достатъчно да се подобри услугата. За да бъде ефективна една високоскоростна линия, тя трябва да има 9 млн. пътници на година. В България на година по всички 4 хиляди линии се превозват 20 млн. пътници", посочи доц. Арнаудов.

Той коментира, че към момента се работи по много инфраструктурни обекти, свързани с жп транспорта в световен мащаб, в контекста на пандемията и развитието на по-екологични видове транспорт.

"Неслучайно Турция направи жп проход в Босфора под вода. Това означава, че в бъдеще ще се разчита на свързването на Турция с Европа. Това е един от маршрутите, по които Китай иска да доставя стоки в Европа", информира той.

Според него в Европа не е необходимо влаковете да се движат с 250-300 километра в час от гледна точка на разстоянията, които се преодоляват.

"В Китай се преодоляват много по-големи разстояния", даде пример той и потвърди, че няма да има конкуренция при жп превозите на Китай и Европа.

Кои жп маршрути засягат България от бъдещия Европейски път на коприната? Какви са ползите от разграничението на пътническия и товарния транспорт. Кои държави ще вземат заеми за подобряване на железопътния си транспорт? Как ще се постигне технически оперативна съвместимост на влаковете?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:45 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

14
rate up comment 3 rate down comment 3
Achtung
преди 4 години
В грешка си при това голяма.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 2 rate down comment 5
фиг.1
преди 4 години
Най-ефективните? В цял свят железопътният транспорт не носи никаква печалба и се субсидира от държавата. Единствената причина той изобщо да съществува е, че се счита от стратегическа важност и освен това изпълнява някои социални функции.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 4 rate down comment 2
bgMan
преди 4 години
Кога в България влаковете ще развиват скорост от 160 км в час ли?Когато Бойко смени джипа с личен звездолет Стартрек Ентърпрайс NX-999.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 10 rate down comment 3
alligator_29
преди 4 години
Много некомпетентен коментар. ЖП превози са едни от най-ефективните. Китай строят десетки хиляди километри високоскоростни ЖП мрежи, а наскоро и разработиха тов тип влак ( копие на японския "Шинкайшен" който развива над 500км/ч). Времето - е пари, и това целият свят го е разбрал, без България. Ние ще пътуваме Варна-София ( 500км) за 8-10 часа (средна скорост 50км/ч) в миризливи вагони, ще правим спирки във всяко село и ще се оправдаваме, че скороста не е от значение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 7 rate down comment 3
fromm12
преди 4 години
Вие сериозно ли го дискутирате това ? Пари за такива работи няма. Стискайте палци европейците да дадат пари и да остане от тях нещо за да се завърши Хемус до 5-10 години, пък другото здраве да е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 7 rate down comment 3
doba
преди 4 години
Дали един вагон боб/леща/нахут пътува от БГ до Германия(примерно) ден или два или три или седмица ме бОли оная работа.Виж за домати, грозе, череши(друга по-бързо разваляще се стока) има значение. Затова се карат с ТИР-ове.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 0
pioner
преди 4 години
Скороста при товарните превози е втория фактор след цената, а при някой продукти и основен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 6 rate down comment 3
doba
преди 4 години
Хората се молят да стигнат живи с БДЖ-то, тук за скорости говорим.Когато наближи гара, влакът много често намаля и пропълзява с 30-50км/ч.Иначе ще се омята като случая в Хитрино...В момента железницата се ползва основно за товарни превози, там скоростта не е от особено значение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 3 rate down comment 6
0pk
преди 4 години
Те докато я развият и трябва да спират повечето. Пък за тия 5-6 по-така експресни влака на ден, надали си струва да се преоформят всички криви по трасето.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 9 rate down comment 0
Shadow1
преди 4 години
Искам да уточня нещо, по Европейски стандарт 160км/ч не се води високоскоростна жп линия, от 200км/ч започва да се използва този терми. Сега е момента да си направите сметка, че в темата говорим за нещо което ще се случи най-рано след 5 години, а дори в момента то вече не е актуално и не отговаря на съвремието.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още