Изминалата 2020 г. беше преломна за електронната търговия, а ръстът в сектора бе 9%. Това заяви в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Жанет Найденова, председател на Българска Е-комерс Асоциация (БЕА). Тя посочи, че очаква тази тенденция да се запази и през 2021 г.
„Наблюдаваме увеличение на дела на електронната търговия в общата икономика на страната”, каза още гостът и добави, че в някои сегменти 100% ръст.
„Например над 100% нарасна продажбата на хранителни продукти онлайн. Дълги години супермаркетите инвестираха в инфраструктура, в човешки ресурси, в логистика. Пандемията показа, че това са били необходимите стъпки, за да могат сега да посрещнат завишеното търсене“, обясни Найденова.
Автоматизацията и изкуственият интелект тепърва ще бъдат в основата на развитието на сектора. Това означава, че за да продават по-успешно, българските търговци е необходимо да инвестират непрекъснато в иновации, които ще им донесат възможности за по-добро обслужване на клиентите, гъвкавост, разпознаваемост и още по-лесно управление на бизнес процесите, каза още Найденова.
Тя цитира и последния доклад на асоциацията, според който до три-четири години търговията ще стане предимно мобилна. „Допитването сред потребителите показва, че проучванията за покупка в повечето случаи започват през телефона, независимо дали поръчката се прави онлайн, или от физическия магазин на търговеца. Изводът е, че търговията в близко бъдеще ще се слее - няма да има граница между физическа и онлайн търговия, а връзката ще я правят мобилните устройства“, обясни тя.
Целия разговор вижте във видеото на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Спецов: Доставките на горива няма да бъдат прекъсвани
Тъжна вест! Почина актрисата Елена Жандова
Александър Димитров поиска спокойствие от футболна България
Бивш президент призова за оставка на правителството на Украйна
Тежка катастрофа затвори пътя Варна - София
Кийнън изследва абсурдите на инвестиционното банкиране
Африка се нуждае от 1 млрд работни места, за да има ръст
София напредва в борбата с мръсния въздух, но ѝ трябва по-ефективна комуникация
Семейство Обама ни напомнят как изглежда лидерството
Япония и Китай се скараха за Тайван, Токио има малко варианти за деескалация
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище
Яжте редовно риба за здраво сърце и сън
Праисторически крокодили са ловували, скачайки от дърветата
Учени използват AI, за да изградят най-подробния модел на Млечния път, създаван някога
Пенсионери се надяват на коледни надбавки, за да си купят месо и мандарини
САЩ вече не е враг номер едно на Русия, Великобритания зае почетното място
преди 4 години Повечето поръчки идват от мобилни устройства, а не от PC и така е от години. Освен това, малко са потребителите, които се възползват от главното преимущество на онлайн пазаруването - възможността предварително да проучат пазара. Повечето поръчки са импулсивни, те идват директно от някоя Фейсбук или Гугъл реклама. Ако има по-глyпав и непрактичен начин да свършат нещо, хората ще го измислят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар