Той потвърди, че компанията извърши успешно първия полет на пълномащабна версия на своя товарен дрон миналата седмица на летище Балчик. „Черният лебед" е по-евтин за производство и по-евтин за операция от съществуващи технологии, като може да изминава до 2500 км с товар от 350 кг. Идеята е напълно оригинална разработка на Dronamics и е първият подобен самолет, създаден специално за товари“, посочи предприемачът.
Според Рангелов бизнес моделът на развитие на компанията за товарни дронове е да има авиолиния, защото „не искаме да продаваме машини на друга линия, а да сме авиолинията за „средната миля" (процесът по транспортиране на стоки от складове до обекти за търговия на дребно; междинен етап, бел. ред.) на доставка“.
Той обясни, че дронът има автопилот, който навигира по предварително зададени координати, но винаги има и пилот, който може да поеме управлението във всеки един момент. „Ако вярвате, че безпилотността е бъдещето и тези нови технологии ще навлизат все повече, много лесно може да повярвате, че световният логистичен пазар би поел много лесно още десет джъмбо джета до 2030 г.“ прогнозира Рангелов.
„България има една-единствена карго врата и тя е летището в София. Но има още сто летища, които пустеят. Проблемът с тях е, че самолетите в момента са прекалено големи и скъпи и няма как да запълнят този капацитет. „Черният лебед" е много по-евтин за опериране, цената за клиент е много по-ниска и трябва да запълниш много по-малък товар до 350 кг. Визията ни е в бъдеще да има по един дрон порт във всеки град, във всяко село“, надява се той и смята, че има още толкова „много, което може да се капитализира от възможността да прелетиш директно от едно населено място до друго, вместо да минаваш през много хъбове“.
По думите му краткосрочната цел на компанията е да бъде завършена тестовата програма.
Рангелов потвърди, че първият полет на „Черният лебед“ е успешен, но той трябва да извършва все повече и по-големи полети, като целта е първата линия да тръгне преди края на годината или в началото на следващата. „Таргетираме това да се случи в Гърция, където имат нужда от по-голяма свързаност между островите, и от Средиземноморието да се движим нагоре", посочи предприемачът.
Той съобщи, че сред последните инвеститори в Dronamics е един от суверенните фондове на ОАЕ, с който компанията ще създаде съвместно предприятие за оперирането на местна авиолиния и производство на дронове.
„Следващата година – комерсиализация, след това скалиране, break-even (точката, в която общите разходи и общите приходи са равни; няма нито загуба, нито печалба, бел. ред.) със сигурност в рамките на три години, така че до пет години би трябвало да имаме числата, за да мислим за излизане на фондовите пазари“, разкри плановете си за развитието на компанията Свилен Рангелов.
Превръща ли се по-бързо, по-екологично и по-достъпно движението на стоки по света? Как се ражда идеята на Dronamics и как е избран сегментът, към който да се насочи компанията? Къде има партньори досега? Как са набрани средствата за развитие на Dronamics и за какво мечтаят още братята Рангелови, може да разберете, ако гледате видео магериала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Светът е бизнес" може да намерите тук.


Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
преди 2 години дотук браво !! ама да зачекна и аз некои неща . чак 100 летища нямаме . няма как до всеки град да има летище , има доста изисквания за такъв тип имоти , трябва и персонал на земята да се поддържа . нема как да разнасят с това ваксини и сьомга/телешко по веднъж на ден и диван чепраз долу по 7-10 човека обслужващ персонал ... те първа има да се борят за слотове по работещите летища ... тая точка дето приходите равни на разходите след три години комерсиализация лекинко мечтателска ... личен опит :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар