IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Държавни стимули може да помогнат срещу недостига на стоматолози, смята експерт

Проблемът е основно в малките населени места, посочи Бранимир Кирилов от Medical Dent

17:14 | 18.10.23 г.

Дефицитът на човешки ресурс е важна тема за денталния сектор по света и в България. Много специалисти напускат държавите си, за да работят за по-добро възнаграждение. Затова е необходимо да се създадат държавни програми за справяне с липсата на стоматолози в малките населени места. Това коментира Бранимир Кирилов, основател на дентална клиника Medical Dent, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.

Гостът обясни, че броят на стоматолозите спрямо населението в България е достатъчен, но проблемът идва от географското разпределение на специалистите, тъй като има липса в малките населени места.

Кирилов смята, че трябва да се създадат стимули и програми за справяне с този проблем. Като пример той даде изисквания за стаж на младите специалисти в малки населени места в началото на кариерата им. „Трябва да има национална политика за справяне с дефицита на среден медицински персонал“, отбеляза специалистът. И обясни, че в други държави има опция за профилиране за учениците след осми клас, които учат за медицински сестри и зъботехници и излизат работоспособни след средното си образование. 

"Фактът, че българинът не посещава регулярно зъболекар, може да бъде променен с политики в тази насока", коментира Кирилов. Според него такава политика може да е насочена към това българите, които не правят профилактични прегледи, да плащат по-висока осигурителна вноска.

На въпрос за развитието на денталния туризъм у нас Кирилов отговори, че потенциалът на България в сферата е огромен, но няма как да бъде развит без държавна помощ. Той допълни, че в момента за денталния туризъм се полага усилие само от клиники и предприемачи.

Гостът смята, че трябва да има държавна политика и в тази посока и да се инвестира в маркетинг за доброто име на България, за това колко добри са българските специалисти, добрата транспортна връзка и сигурността на държавата, тъй като това популяризира България сред потенциални клиенти.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:14 | 18.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още