Трябва да се борим за голямата цел, посочи той, пълноправното приемане на България в Шенген – всичко останало ще е временна мярка, което може дори да отслаби шансовете ни за прием в Шенген.
„Идеята не е нова, но не е добра и няма как да бъде осъществена", коментира той. Според Гугушев липсва инфраструктура по речната ни граница с Румъния. „Мостовете са през няколкостотин километра, а в европейските страни обикновено са през около 30 километра. България и Румъния трябва да положат допълнителни усилия за изграждане на свързаност, което да доведе до сериозното облекчение на трафика“, посочи адвокатът.
Гугушев смята, че не е достатъчно да се направи един мост, а да бъдат изградени и съответните скоростни трасета, които водят до него. По думите му това може да стане само с воля от двете страни и изтъкна, че до една година ще има решения с реални действия.
Адвокатът съобщи, че очакваме положителни новини от Съвета по правосъдие и вътрешни работи на ЕС, който утре ще обсъжда дали да отпадне контролът по сухопътните граници в Шенген.
„Това засяга пряко членството на България и Румъния в сухопътния Шенген. За момента сигналите в тази посока са добри. Българската държава в лицето на президентската институция, правителството и бизнеса работим активно и с един глас по тази тема. Рано е обаче да се каже каква ще бъде позицията на Австрия, където изборите наскоро бяха спечелени от крайната десница“, коментира Виктор Гугушев.
Той напомни, че на изненадваща пресконференция в Страсбург унгарският премиер Виктор Орбан категорично подкрепи приемането на България и Румъния в Шенген. „Нещо повече – той заяви, че това ще е един от приоритетите на унгарското председателство на ЕС“, подчерта адвокатът.
Гугушев е на мнение, че Германия е в правото си да върне контрола по сухопътните граници, но смята, че след като държавата е част от ЕС и Шенген тази мярка трябва да бъде по-скоро временна. Според него резултатите от това ограничение са по-скоро символични – едва 2 хиляди мигранти са заловени и „ефектът определено не е голям“.
Има ли индикации, че други държави ще върнат контрола по сухопътните си граници? Каква е цената на оставането извън Шенгенското пространство?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат