„Хората са все по-склонни да даряват. Те търсят лесен начин, който да е удобен за всички. Обединяват се и това се случва най-лесно на работното място, където хората прекарват много голяма част от времето си“, обясни тя.
Относно спецификата на дарителството от работното място Видева посочи, че т.нар. „дарителство по ведомост" е услуга, която е лесно приложима и удобна за всички. „Чрез нея хората бързо се включват в дарителски кампании и то дългосрочно, като от заплатата им автоматично се удържа всеки месец сума по техен избор за каузи, които те си избрали. Удръжката може да е 10, 50 или 100 лева, като могат да подкрепят една, две, пет каузи“, поясни тя.
Ролята на фондация BCause е да разпредели събраните средства към неправителствените организации.
„Има и онлайн варианти за даряване, ако не се използва услуга "дарителство по ведомост", например чрез дарителство с абонаментен номер към DMS 17 777. Все повече фирми си правят и фирмени страници за различни кампании, чрез които служителите много лесно могат да дарят за каузата, която е избрала да подкрепи компанията“, посочи различните варианти, с които се улеснява дарителството, експертът от фондация BCause.
Стана ли част редовното дарителство от фирмената култура? Какви са доброволческите инициативи на обществото? За кои каузи се събират най-много средства? Защо най-актуален ще е проектът за подпомагане на социалното предприемачество освен за стартъпи и за развитие на компаниите? Как се развива доброволчеството от чужди компании?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.