- Пазарен дял или рентабилност са целите пред компанията?
Най-важна цел за нас е рентабилността на компанията, доказателство за което са високите печалби и разпределяните дивиденти. Съпоставките на база пазарен дял не са достатъчни за реална оценка на фирменото представяне.
- Полиците вече се издават електронно от гаранционния фонд. Какво промени това за вас и мрежата ви за продажби?
Електронната полица вече донесе редица ползи за компанията – навременно отчитане, елиминиране на антидатирането, по-добри финансови и оперативни показатели. Промениха се старите модели за дистрибуция, като отпаднаха малките агенти без информационна въоръженост и капацитет. Надяваме се, че по-нататъшното развитие и надграждане на системата ще доведе до по-високи стандарти в българското застраховане.
- Какъв дял в продажбите ви се пада на офисите, агентите и брокерите?
Разчитаме на инициативността и гъвкавостта на независимите продажбени вериги. Затова делът на продажбите чрез брокерите е доминиращ в нашата компания.
- Какви са проблемите за въвеждане на бонус-малус системата и кой трябва да е водещ в процеса - КФН или застрахователите?
Проблемите пред въвеждането на системата бонус-малус са най-вече информационни. Необходими са законодателни промени, като водеща роля в този процес трябва да има КФН. Има много варианти на системата – колкото държави я прилагат, толкова разновидности на бонус-малус има.
Съществуват ефективни системи бонус-малус, които не изискват много и разнородна информация. По подобие на тях е възможно бързо да се въведе системата и в България, защото наличието на бонус-малус ще донесе много ползи за обществото – по-отговорно поведение на пътя, намаляване на щетимостта, точна оценка на рисковия профил на водачите и справедлива цена на полиците „Гражданска отговорност на автомобилистите”.
- Към кои застрахователни продукти има увеличение на интереса в последната година?
Към гражданската отговорност, помощ при пътуване, злополука, обща гражданска отговорност и професионалните отговорности. Подготовката на нови, по-сложни и комбинирани продукти ще е адекватно за друга фаза на икономическия цикъл. Водещата концепция в условията на продължителна рецесия е консолидиране и налагане на основни, широкообхватни продукти.


Подпалиха колите на жена в София (СНИМКИ/ВИДЕО)
Година затвор за варненски насилник, пребивал майка си и баба си за пари
Какво време ни очаква в петък?
Общината иска пари от Европа, за да осигури доброволците във Варна
Галерия “Графит” е домакин на благотворителна фотоизложба “Пътят на слънцето”
Новият модел на DeepSeek може отново да разтърси света през 2026 г.
Дезинформацията подкопа COP30 и възможностите за рационален икономически дебат
Най-лошата година за саудитските акции от 10 г. насам стресна трейдърите
От имоти към ETF-и и облигации - българинът инвестира все по-смело на борсата
Трендът на биткойн от последните години е прекъснат
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Ето го новия най-евтин седан на Nissan
Повишени нива на фини прахови частици в София, ще мият улиците
Божанов: Пеевски е решил Борисов да просъществува още известно време
Карлос Насар е носител на наградата "Спортен Икар"
Най-добрият списък с подаръци за близки и колеги
Въпреки Унгария: ЕС придвижва кандидатурата за членство на Украйна
преди 13 години Или изобщо няма да я плаща.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Няма да се въведе тая система докато застраховките са на автомобилите.Ефект - нула, всеки джигит ще "продаде" колата на баба си и пак ще кара като ***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар