За да се постигне неутралност по отношение на климата, целта, която си поставя т. нар. Зелена сделка, приета от ЕК през 2019 г., е намаляване на емисиите в транспортния сектор с 90%, за което трябва да допринесат всички видове транспорт.
За целта са предвидени мерки като насърчаване на интермодалния транспорт чрез прехвърляне на товари от автомобилния към железопътния и вътрешноводния транспорт, ускоряване на цифровизацията, въвеждане на автоматизиране, мобилност и внедряване на интелигентни системи за управление на трафика. Това заяви днес Димитър Савов, директор на дирекция "Национална транспортна политика" в Министерството на транспорта, на форума "Зеленият преход - решения и предизвикателства за България", предаде БТА.
По думите на Савов основните предизвикателства, които произтичат от Зелената сделка за нашата страна, са декарбонизацията на автомобилния транспорт и ограничаването в използването на дизелови и бензинови автомобили.
Средната възраст на автомобилния парк в страната е значително по-висока, над 18 години, от тази в ЕС въпреки тенденцията за постепенното увеличаване на броя на регистрираните нови превозни средства. Затова държавата си поставя за цел да производството и въвеждането на устойчиви алтернативни горива в транспорта, включването на транспорта в Европейската схема за търговия с емисии, както и по-широкото развитие на автоматизираната и свързана мобилност, каза Савов.
Той обърна внимание, че основният стратегически документ на транспортното министерство е Интегрираната транспортна стратегия до 2030 г. Сред приоритетите в стратегията, свързани със зелените политики, са ефективното поддържане, модернизация и развитие на транспортната инфраструктура, развитие на интермодалния транспорт, намаляване на потреблението на горива, повишаването на енергийната ефективност на транспорта и осигуряване на качествен и достъпен транспорт до всички райони на страната.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
преди 4 години То няма да има ток за бита и индустрията, бизнеси се закриват, хората ще мръзнат като кучета, може до режим да се стигне, тоя бълнува за зеленясване на транспрота !!! както написах и в съседната тема: създаването на недостиг или социална и икономическа непоносимост на цените на енергията, трябва да се третира като икономическа диверсия в големи мащаби и да се наказва със cмърт. Гарантирам, че ако се приеме тоя закон, нито един зеленаш с власт няма да смее да гъкне повече. отговор Сигнализирай за неуместен коментар