Вторият месец на годината е радостен за продавачите на бира у нас, защото потреблението продължава да нараства и те реализират нови печалби. През февруари пивоварните компании членове на Съюза на пивоварите са продали общо 243 828 хектолитра бира, или с 28,74 на сто повече от същия месец на миналата година, показват данните на съюза.
Общо за първите два месеца на тази година са реализирани 451 456 хектолитра бира, което представлява увеличение с 29,89 процента спрямо съответния период на 2005 г. В началото на годината мениджърите на водещите компании от бранша се презастраховаха и предположиха, че ръстът на продажбите през тази година ще бъде по-малък отколкото през миналата година.
Глобалното затопляне обаче доведе до необичайно мека и топла зима и в България, което винаги е предпоставка за повече консумация на бира. По този начин тазгодишните продажби за периода се увеличават с по-добър темп, отколкото през първите два месеца на миналата година. Тогава темпът на нарастване беше около 20 на сто.
В страната обаче са продадени по-големи количества бира от представените от съюза, защото в него не членува компанията “Леденика и ММ”, както и някои по-малки бутикови пивоварни. От друга страна, с интерес се очаква стартът на две нови, макар и по-малки пивоварни. През последните месеци бе анонсирано, че нови марки бира ще се произвеждат в Плевен и Трявна в две съвсем нови пивоварни.
Лидер в продажбите продължава да бъде “Загорка” АД с реализирани 85 025 хектолитра през февруари и 159 214 хектолитра бира за първите два месеца на годината. След нея твърдо за тази година е “Карлсберг България” АД с 67 767 хектолитра за февруари и 131 190 хектолитра за двумесечния период.
“Каменица” АД, производител номер едно в някои от месеците на миналата година и за цели години в минали периоди, през 2006 г. отстъпва от позициите си и през първите два месеца продава 105 956 хектолитра бира (63 528 хектолитра за февруари). Тази компания обаче единствена декларира износ – 1292 хектолитра за януари и 844 хектолитра за втория месец на годината.
Великотърновската компания “Болярка ВТ” АД продава 23 176 хектолитра бира през февруари, като отстъпва леко в реализацията спрямо януари. Общо за двата месеца пивоварната продава 46 974 хектолитра бира.
“Ломско пиво” АД и “Агрима” АД са реализирали съответно 7875 и 247 хектолитра бира за периода януари – февруари. Последната компания пък единствена от членовете на съюза прави по-слаби продажби спрямо двумесечния период на 2005 г.


Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
Българската велоиндустрия: Между китайската зависимост и електрическото бъдеще
Високият акциз на цигарите е от полза за здравето, семейния бюджет и икономиката
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Росен Петров с още 90 истории от българското минало в новата си книга
Самолет се “подхлъзна” и излезе от пътеката за рулиране в Истанбул ВИДЕО
Каскада или катастрофа: Кола се завря под джип, повдигна го ВИДЕО
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29