10 млн. долара вече са изразходвани за проучването до момента, продължило 7 години, включително и чрез сателит. Между 15 и 20 млн. долара ще бъдат изразходвани за сондажа за достигане проектната дълбочина от 5 500 метра. Сондажът трябва да достигне суровината за три-четири месеца. Ако всички прогнози се потвърдят, ще последват още поне два сондажа за добива. Очаква се находището да бъде експлоатирано над 10 години, съобщиха от фирмата инвеститор.
Първият сондаж Р-1 бе открит лично от президента и собственика на компанията Едуард Генделман и от министъра на вътрешните работи Румен Петков, съобщи БТА.
Министър Петков заяви, че волята на България е да има собствена и независима енергийна система и самостоятелност. Искаме страната ни да се утвърждава не само като разпределител, но и като страна, която добива и произвежда енергия, подчерта той. Министърът добави, че новото находище ще позволи да се развива региона като икономически независим с много нови работни места. Само до момента са разкрити 100 работни места, посочи Петков.
Изпълнители на сондажните дейности са турските фирми "Аладин Идъл Ист" и " Гюней Илдазъ". Сеизмичните проучвания, извършени от полски фирми през 2002 г., са доказали наличието на газ, както и на нефт, но в по-горните слоеве. Според предварителните проучвания залежите са разклонения на цяло находище, разположено на територията на Южна Румъния и Северна България. За построяване на сондата с прилежащата инфраструктура е получена концесия от държавата.
Американската компания е специализирана за проучване и добив на нефт и газ. Има обекти в САЩ, Северна Африка и Централна Европа. В своята дейност тя затваря напълно целия цикъл при проучването, добива и експлоатацията на енергийните източници.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица