Потребителските разходи около Свети Валентин помогнаха за увеличаването на продажбите на дребно във Великобритания през февруари, въпреки че нажежената инфлация продължава да притиска маржовете на търговците, съобщава Bloomberg.
Продажбите през миналия месец нарастват с 4,9% спрямо февруари 2022 г., когато увеличението достигна 2,7%, става ясно от данни на British Retail Consortium и консултантската фирма KPMG.
Въпреки че данните са по-добри от очакваното, подкрепени от продажбите на парфюми и бижута около Свети Валентин, BRC отчита много по-голям спад в обема на продадените стоки, тъй като ускорената инфлация обезценява парите.
„С обща инфлация от около 10% и инфлация при храните, която се приближава до 20%, общият ръст на продажбите за февруари от едва 5% ще се отрази сериозно върху маржовете на търговците на дребно и ще прикрие истинското състояние на сектора“, изтъква Пол Мартин от KPMG.
Търговците на дребно се затрудняват да определят каква част от увеличението на разходите могат да прехвърлят на потребителите, които ограничават харчовете.
„С увеличаването на сметките за енергия, широколентовия достъп (до интернет), мобилните телефони и данъците потребителите ще продължат да предприемат стъпки за намаляване на разходите, където е възможно“, посочва Мартин. Той отбелязва, че хората „сменят магазините, марките, като същевременно намаляват дейностите, като хранене навън и поръчване на храна за вкъщи“.
Някои онлайн търговци на дребно вероятно ще се провалят, освен ако не преразгледат своя бизнес модел, особено тези, които са се възползвали от скока в търсенето по време на пандемията, добавя Мартин.
Въпреки „предизвикателната“ перспектива за търговците на дребно цифрите показват, че купувачите „все още са готови да празнуват специалните поводи“, споделя главният изпълнителен директор на BRC Хелън Дикинсън.
Растящите сметки за енергия показват, че енергоспестяващите уреди продължават да отчитат стабилни продажби, „но търсенето на зимни палта и ботуши намалява, тъй като януарските разпродажби са задоволили клиентския апетит“, изтъква Дикинсън.
Нажежената инфлация в хранителния сектор повиши съпоставимите продажби с 8,2% през трите месеца до февруари, но докладът на BRC и KPMG изтъква, че обемите продължават да намаляват, а празници като Свети Валентин не успяват да окажат положително въздействие.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка