Възможно е Държавната консолидационна компания (ДКК) да бъде закрита, стана ясно по време на пресконференция на министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов, цитиран от БТА.
Приоритет за тази година е да мислим за бъдещето на държавните предприятия и на над 5500 души, които работят в тях. Бъдещето на предприятията ще мине през преструктуриране, а може би и закриване на ДКК, каза Богданов.
„Към момента виждаме генерирани щети за над 700 млн. лв. Има различни дела и процедури, които се извършват от гледна точка на прокуратура и следствие", посочи министърът, цитиран от БНТ.
Той напомни, че целта, с която е създадена ДКК, е била държавата да обедини дружества с миноритарен дял, които да могат да бъдат продадени. Богданов посочи, че структурата не е работила по този начин. Напротив, създала се е възможност за възлагане, превъзлагане между държавни предприятия, каза министърът.
Прави се задълбочен анализ за възможностите с оглед на това да не се рискува хората да загубят работните си места, отбеляза Богданов.
Целта ни е да фокусираме държавните предприятия към ДКК в четири основни ключови индустрии – чисти технологии и кръгова икономика, отбранителна и аерокосмическа индустрия, хранителни и биотехнологии, критични минерали, метали и суровини, каза министърът. Това според ведомството са основните направления, които ще гарантират, че държавните предприятия ще продължат да функционират ефективно, на пазарен принцип и няма да разчита на държавни поръчки и възлагания, няма да има и повече превъзлагания, основно заради които са генерирани щети за над 700 млн. лева.
Отваря се възможността за публично-частни партньорства на тези дружества с индустриални лидери в конкретната индустрията от съответните ключови области, а не става дума за приватизацията им.
Друг ефект от преструктурирането е свързан с редуциране на броя на членовете на бордовете в държавните дружества, които сега са около 70 човека, а с промените те ще станат между 20 и 30 души.
Богданов каза, че предложенията ще бъдат обсъдени с правителството, партийните лидери и с членовете на икономическата комисия в парламента. По думите му това ще е процес, който ще отнеме време, като посочи, че той се нуждае от по-широка подкрепа, за да бъде реализиран.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим