IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Американците ще свият с най-много разходите си около празниците от пандемията насам

Представителите на поколението Z ще свият най-драстично бюджетите си

11:55 | 03.09.25 г.
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Разходите за празниците на американските потребители ще отбележат най-резкия си спад от началото на пандемията, тъй като купувачите, най-вече тези от поколението Z, се въздържат от покупки на фона на икономическата несигурност, сочи проучване на PricewaterhouseCoopers, цитирано от Ройтерс.

PwC, която е анкетирала около 4000 американски потребители между юни и юли, посочва, че купувачите планират да похарчат средно около 1552 долара на човек, което е с 5,3% по-малко спрямо миналата година. Последният сравним спад беше през 2020 г., когато средните разходи се свиха със 7,6% до 1187 долара.

Около 84% от потребителите очакват да ограничат разходите си през следващите шест месеца, особено за дрехи, големи покупки и хранене навън. Над половината са заявили, че увеличението на цените вероятно ще повлияе на решенията им за празниците.

Инфлацията и икономическите последици от търговските политики на администрацията на Тръмп са направили купувачите по-предпазливи към покупките на стоки от неосновна необходимост, докато големите американски компании за търговия на дребно са изправени пред несигурно търсене в навечерието на важния празничен сезон.

Target, Best Buy и Home Depot запазиха годишните си прогнози през последните седмици. Walmart и Abercrombie & Fitch повишиха очакванията си, но Mattel намали своята.

Потребителите подхождат по-обмислено към покупките за празниците, като решават какво е най-важно, къде да намалят разходите си  и за какво си струва да похарчат повече, отбелязва PwC.

Очаква се разходите за подаръци да понесат най-тежкия удар, като намалеят с 11% до средно 721 долара спрямо 814 долара миналата година, сочи допитването. Според прогнозите бюджетите на представителите на поколението Z ще се свият с 23% спрямо ръст от 37% през 2024 г.

„Посещаемостта на магазини от представители на поколението Z се увеличава, защото те искат това преживяване, но не е задължително да правят покупки в магазина“, коментира Кели Педерсен, партньор в PwC.

Компанията допълва, че действителното поведение на потребителите все още може да се промени, като отбелязва, че несигурността около митата е намаляла от юли насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:55 | 03.09.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Икономика и макроданни виж още

Коментари

Финанси виж още