Обученията за развитие на специализирани умения и задълбочаване на експертизата изместват такива за лидерски умения. Това каза Илиян Бойчев, основател и изпълнителен директор на IBTrainings, в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Над 40% от компаниите у нас инвестират в специализирани обучения за служителите си, сочат резултатите от ежегодното проучване на консултантската компания за корпоративни обучения.
"Работодателите акцентират върху фините детайли над основата, която е постигната в експертизата на служителите. Много компании предпочитат промотиране вътре в компанията, а израствайки в нея, служителите имат фундамента, върху който да градят", посочи Бойчев.
Българските компании инвестират най-много във въвеждането в начина на работа и в продуктови обучения. Също така фирмите се фокусират върху разбирането и прилагането на подходящия процес на работа – технология на работа, разбиране на пазара и извличане на ползи от пазарната обстановка така, че да бъде в полза на компанията, коментира експертът.
"Интересът към корпоративни обучения се увеличава, но още повече се наблюдава вникването във важността им. Това е положителен тренд, който продължава след пандемията", отбеляза Бойчев.
„Обученията се възприемат и като място, където се предоставят знания, но и като мотивационен инструмент, тъй като чрез тях се стимулира мисленето на служителите да се чувстват като част от общност, към която имат принос“, отбеляза гостът.
Очакванията на Бойчев са да се задълбочи тенденцията към провеждане на конкретни обучения и все повече ще се избягва класическо лидерско обучение – то ще бъде заменено с конкретни компоненти, като създаване на екип, целеполагане и др. По отношение на търговските компании ще продължи тенденцията работодателите да се концентрират върху конкретни умения, които са зависими от естеството на бизнеса.
„През тази година компаниите ще се концентрират върху това да запазят завладяното – да удовлетворят настоящите си клиенти, защото те са най-ценният актив на бизнеса. Много по-важно е да се задържат настоящите клиенти, отколкото постоянно да се привличат нови. Също така ще бъде от все по-голямо значение да се работи върху ядрото на компаниите“, коментира специалистът.
Компаниите у нас, които са най-активни в предоставянето на обучения през изминалата година, са от производствения сектор, IT компании, такива свързани с гейминг бизнес, а също много фирми в хранително-вкусовата промишленост и застрахователни компании. Най-вече се наблюдава да инвестират в търговските, административните екипи и ниво среден мениджмънт.
„Чрез обучението служителят осъзнава, че работодателят го е грижа, защото инвестира. Това дава много добра мотивация“, обобщи Бойчев
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден