Въпреки екстремните цени по бензиностанциите в Германия през 2022 г. отново е потребяван повече бензин, отколкото през предходните две години. Това показва оценка на данните на Федералната служба за икономика и контрол на износа (BAFA).
Възможните потискащи ефекти от високите цени очевидно са били повече от компенсирани от облекчаването на мерките за ограничаване на коронавируса и увеличаването на туристическата активност. От друга страна, потреблението на дизелово гориво остана на по-ниското ниво от предходните две години. Тук обаче голяма част от търсенето не се дължи на частни лица, а на товарния трафик с камиони.
Данните на BAFA не се отнасят пряко до количествата бензин, продадени на бензиностанциите, а до доставките на гориво в страната - най-вече до бензиностанциите. Те обаче също позволяват да се оцени развитието на потреблението.
По-конкретно, през 2022 г. са били доставени около 17 млн. тона бензин. Това е с почти 500 000 тона повече, отколкото през 2021 г., а разликата спрямо първата пандемична година 2020 г. е цели 737 000 тона. Ако обаче сравним ситуацията с двете години преди коронавируса, положението е различно: през 2019 г. са доставени около 18 млн. тона бензин, а през 2018 г. - около 17,8 млн. тона, т.е. значително повече от миналата година.
При дизеловото гориво през 2022 г. са доставени 34,8 млн. тона. През предходните 2021 г. и 2020 г. обемът е бил съответно 35 млн. и 35,1 млн. тона, т.е. минимално повече. В годините преди пандемията стойностите и тук са били значително по-високи.
Изглежда, че високите цени на горивата все пак са довели до промяна в поведението при зареждане с гориво: Super E10, който обикновено е с около 6 цента по-евтин и съдържа по-голям дял биогориво, е спечелил предпочитанията на шофьорите. Делът му в доставките на бензин е средно 24% през годината. През 2021 г. този дял е 17%, а през предходните години винаги е бил под 14 на сто.
Специфичното тегло на дизела и бензина варира в зависимост от точния състав и температурата. Един тон безоловен бензин съответства приблизително на 1300 до 1400 литра, а един тон дизел - на около 1200 литра.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Зеленски предлага референдум за статута на Донбас, при засилен натиск от САЩ
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Какви са плюсовете и минусите на торсионната греда
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Очаква се днес парламентът да гласува оставката на правителството
Времето днес: Облачно и ветровито
Таро прогноза за 2026 за всяка зодия