Най-големите предизвикателства при навлизането на ESG са свързани с продуктите и услугите, които индустриите предоставят. Това каза доц. д-р Марина Стефанова, директор на магистърска програма „Отговорно и устойчиво управление“ в Стопански факултет на Софийския университет, ръководител на ESG Academy и проект ESG Lab, в рубриката „Устойчивост в действие“ на предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.
„Стандартите, които засягат отделните индустрии, целят да докоснат същината. Например, при транспорта основна услуга е придвижването. Това означава устойчиви средства, маршрути и оптимизация на ресурсите“, коментира Стефанова.
По думите ѝ важно е да проучим къде са пробойните и рисковете, свързани с финансовата възвращаемост, подготовката на кадрите. „Има и неща, които не зависят от бизнеса – инфраструктура и регулации“, обясни тя и посочи, че в процеса на осмисляне на продуктите, които компаниите създават, има един по-голям разговор за това какво са иновациите и как ги въвеждаме.
Стефанова смята, че в транспортния сектор един от най-големите рискове е какво трябва да се направи със старите автомобили. Тя предположи, че разрешаването на този проблем ще доведе до появяването на нови бизнеси, и тези с добра финансова ликвидност ще могат да открият нови хоризонти.
„Когато говорим за устойчивост, имаме предвид стратегическо управление с хоризонт 10-15 години. Индустриите не трябва да се притесняват за това какво могат да направят от утре. „Това дългосрочно планиране дава възможности за поставяне на гъвкави цели и подготовка на цялостен план за бъдещето. Може да се мисли за привличане на нови финансови партньори и клиенти“, съветва експертът.
Стефанова даде за пример хранително-вкусовата промишленост, при която има много и различни начини, по които се използват ресурсите. „Основната цел на тази индустрия е да се ползва максимално бързо и да разчита на местни продукти – това означава съкращаване на веригите за производство и инвестиции в местно производство. В противен случай цената на продуктите става много висока. Предстои много голяма промяна в това, което се предлага на пазара“, убедена е тя.
Експертът изтъкна, че дългата хранителна верига ще става все по-неустойчива, и напомни, че предизвикателството при нефинансовото отчитане е свързано с всички доставчици, с които се работи. „Тенденцията е да се минава през един бранд, за да има лесна проследимост“, посочи Марина Стефанова и призова да се изгради връзка с потребителите.
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа