Фармацевтичната компания Sanofi прогнозира в петък умерен ръст на печалбата тази година, заявявайки, че по-високото търсене на най-продаваното му лекарство срещу астма и екзема Dupixent ще бъде отчасти засенчено от конкуренция за лекарството ѝ за множествена склероза Aubagio и разходите за представяне на продукта, съобщава Ройтерс.
Базираната в Париж компания каза, че очаква коригираната печалба на акция за 2023 г. да се увеличи с между 1 и 3%, без да се взима предвид очакваното негативно валутни влияние от между 3,5% и 4,5%.
Aubagio, което отчете продажби за 2 млрд. евро през миналата година, ще се изправи пред конкуренция от по-евтини продукти през следващите няколко месеца заради загубата на патентна защита, каза Sanofi.
Компанията потвърди целта си да постигне продажби на Dupixent, съвместна разработка с Regeneron, за 10 млрд. евро тази година, което е с над 20% повече от сумата от 8,29 млрд. евро през 2022 г.
Акциите на Sanofi се сринаха през август, след като разочароващите резултати от изпитване на преди обещаващото лекарство за лечение на рак поставиха силата на бъдещите ѝ проекти под съмнение. Правните искове, че лекарството против киселини Zantac причинява рак, също натежаха на акциите.
Анализаторите казват, че очакваният пазарен дебют тази година на два нови продукти – лекарство за хемофилия тип А Altuviiio и антивирусното лекарство Beyfortus, ще бъде важен тест за маркетинговата мощ на компанията и шанс да се спечели обратно доверието на инвеститорите.
Altuviiio, което е с дълго действие, обещава по-малко инжекции на месец от стандартната терапия, докато Beyfortus, известно също като nirsevimab, от партньорство с AstraZeneca, е превантивно лечение срещу често срещаната RSV инфекция на дихателните пътища при кърмачета, която може да бъде дава се веднъж на студен сезон.
За тази година обаче тези стартирания биха намалили печалбата, каза финансовият директор Жан-Батист дьо Шатийон на брифинг за медиите.
„Това също така ще доведе до някои инвестиционни разходи в подкрепа на пусканията, защото е важно тези продукти да са добре познати в различните региони, където ще ги представим“, каза финансовият директор.
Sanofi отчете ръст от 20,7% на оперативната печалба за четвъртото тримесечие до 2,72 млрд. евро, което е малко над средната оценка на анализатори за 2,69 млрд. евро, публикувана на сайта на компанията.
Приходите от Dupixent са скочили с 42% до 2,4 млрд. евро през тримесечието до 31 декември, което е малко над консенсусната оценка за 2,37 млрд. евро.
Френският фармацевтичен производител прогнозира, че Dupixent ще генерира до 13 млрд. евро продажби в най-добрата си година, докато се опитва да разшири употребата на лекарството за няколко възпалителни състояние.
Инвеститорите средно очакват дори повече, отчасти заради надеждите, че инжекцията ще има успех и в клинично изпитване върху белите дробове на пушачи, т.е. при хронична обструктивна белодробна болест (COPD) – често срещано заболяване, което компанията засега изключва от таргета си на продажби.
Анализаторите очаква резултатите от изпитването да бъдат публикувани през първото полугодие.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Времето днес: Облачно и ветровито
Таро прогноза за 2026 за всяка зодия
Роузи Хънтингтън-Уайтли става моден директор на луксозен бранд