IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Giro d'Italia ще покаже България на 800 млн. души по цял свят

Една кампания не е достатъчна, необходима е дългогодишна стратегия за привличане на туристи, каза Иван Грошев

15:29 | 07.08.25 г. 1
Снимка: freepik
Снимка: freepik

Алтернативният туризъм, който предлага България, остава недоразвит въпреки големия си потенциал, като основна причина за това е недостатъчно таргетираната реклама на външните пазари. В този смисъл домакинството на България на няколко етапа от колоездачната обиколка Giro d'Italia през 2026 г. ще бъдат много добър шанс да се покажат възможностите на страната. Това коментира Иван Грошев, председател на Асоциацията на агенциите за входящ туризъм, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

"Събитие от ранга на Giro d'Italia е едно доказателство, че страната е узряла, че е готова вече да приеме и има възможната организация да бъде домакин на събитие от такъв ранг... Освен пряката икономическа полза, т.е. посещението на много туристи, пряко заангажирани с това събитие, ще получим и медийна реклама на световно ниво с 800 милиона зрители и 180 страни", посочи събеседникът.

Обиколката преминава през различни региони и населени места и това представлява "подвижен научнопопулярен филм за страната", разкривайки възможности, които България не трябва да пропуска, смята Грошев.

Туристическият сектор има още много какво да направи като позициониране на чуждите пазари, но за целта е необходима дългогодишна стратегия за привличане на клиенти. Не е реалистично да се очаква резултати от една такава кампания в рамките на един или два сезона, уточни експертът.

"В момента, за съжаление, страната ни се продава в по-големия си процент през ценовото предимство", допълни той.

България има цялостно добър продукт, а с промените в климата може да стане по-гостоприемна дестинация спрямо съседните ни страни.Трябва да се засили вниманието върху възможностите за устойчив туризъм и културно-исторически туризъм. Тези възможности остават скрити, особено за чуждестранни туристи, посочи гостът. 

На първо време България трябва да се фокусира върху пазари, където е позната в момента или където може да си възвърне изгубен пазарен дял, а да не се губят усилия за развитие на екзотични пазари като Китай, които българските оператори не познават. По думите му за пазарите от Централна Европа - Чехия, Полша, Германия или Великобритания, имаме какво да наваксаме и да доразвием.

“Имайки предвид ограничения финансово ресурс на страната за рекламни кампани, е много по-лесно на единица евро да постигнем по-голяма конверсия, отколкото да гоним химери в далечния Изток", коментира Грошев.

Летният туристически сезон се развива добре и очакванията са резултатите да са по-добри от 2024 г. България успява да се завърне на някои западноевропейски пазари като Великобритания и Германия. По-високите цени през последните години заради по-високите разходи са довели и до по-големи изисквания от туристите за качество на услугата. В хотели, които не успяват да предложат по-добра услуга, се наблюдава спад, коментира още експертът.

Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:21 | 07.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Туризъм виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 1
cyclop
преди 3 месеца
800 милиона зрители гледат велосипедно състезание... Каква безобразно нагла лъжа
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още