Алтернативният туризъм, който предлага България, остава недоразвит въпреки големия си потенциал, като основна причина за това е недостатъчно таргетираната реклама на външните пазари. В този смисъл домакинството на България на няколко етапа от колоездачната обиколка Giro d'Italia през 2026 г. ще бъдат много добър шанс да се покажат възможностите на страната. Това коментира Иван Грошев, председател на Асоциацията на агенциите за входящ туризъм, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Събитие от ранга на Giro d'Italia е едно доказателство, че страната е узряла, че е готова вече да приеме и има възможната организация да бъде домакин на събитие от такъв ранг... Освен пряката икономическа полза, т.е. посещението на много туристи, пряко заангажирани с това събитие, ще получим и медийна реклама на световно ниво с 800 милиона зрители и 180 страни", посочи събеседникът.
Обиколката преминава през различни региони и населени места и това представлява "подвижен научнопопулярен филм за страната", разкривайки възможности, които България не трябва да пропуска, смята Грошев.
Туристическият сектор има още много какво да направи като позициониране на чуждите пазари, но за целта е необходима дългогодишна стратегия за привличане на клиенти. Не е реалистично да се очаква резултати от една такава кампания в рамките на един или два сезона, уточни експертът.
"В момента, за съжаление, страната ни се продава в по-големия си процент през ценовото предимство", допълни той.
България има цялостно добър продукт, а с промените в климата може да стане по-гостоприемна дестинация спрямо съседните ни страни.Трябва да се засили вниманието върху възможностите за устойчив туризъм и културно-исторически туризъм. Тези възможности остават скрити, особено за чуждестранни туристи, посочи гостът.
На първо време България трябва да се фокусира върху пазари, където е позната в момента или където може да си възвърне изгубен пазарен дял, а да не се губят усилия за развитие на екзотични пазари като Китай, които българските оператори не познават. По думите му за пазарите от Централна Европа - Чехия, Полша, Германия или Великобритания, имаме какво да наваксаме и да доразвием.
“Имайки предвид ограничения финансово ресурс на страната за рекламни кампани, е много по-лесно на единица евро да постигнем по-голяма конверсия, отколкото да гоним химери в далечния Изток", коментира Грошев.
Летният туристически сезон се развива добре и очакванията са резултатите да са по-добри от 2024 г. България успява да се завърне на някои западноевропейски пазари като Великобритания и Германия. По-високите цени през последните години заради по-високите разходи са довели и до по-големи изисквания от туристите за качество на услугата. В хотели, които не успяват да предложат по-добра услуга, се наблюдава спад, коментира още експертът.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
преди 3 месеца 800 милиона зрители гледат велосипедно състезание... Каква безобразно нагла лъжа отговор Сигнализирай за неуместен коментар