Авиокомпанията Air France-KLM обяви в петък, че резервациите ѝ за 2023 г. почти са се върнали на предпандемичните нива, прогнозирайки по-високи маржове в средносрочен план заради възстановяването на глобалното търсене на пътувания, съобщава Ройтерс.
Групата представи още най-високите си приходи за четвърто тримесечие от 7,1 млрд. евро, увеличавайки се с почти 50% на годишна база.
„Макар че 2022 г. стартира доста трудно, тъй като все още имахме Covid, а започна и войната в Украйна... след това имахме и трудности по летищата и инфлация, много щастлив съм, че можем сега да кажем, че четвъртото тримесечие на 2022 г. приключи по-добре от същото на 2019 г.“, заяви главният финансов директор Стивън Заат в разговор с медиите.
Компанията каза, че е напът да изплати напълно помощта от френската държава до април 2023 г., отчитайки нетен дълг от 6,3 млрд. евро, което е с 1,9 млрд. евро по-малко спрямо предишната година.
Заат обаче каза, че недостигът на служители на летище „Схипхол“ в Амстердам може да не бъде решен преди края на юни. На фона на предупреждението компанията заяви, че проблемите на „Схипхол“ са стрували на нидерландската част от бизнеса KLM 170 млн. евро изгубени приходи миналата година.
Ситуацията се „подобрява“, но „разбира се, все още сме засегнати от факта, че има недостиг на работна ръка навсякъде, но и на летището [“Схипхол“]… но виждаме, че постепенно дейността се възстановява“, каза Заат.
Главният изпълнителен директор на Air France-KLM Бен Смит също предупреди, че европейските авиокомпании ще трябва да се борят директно с китайските превозвачи, които все още могат да летят над руското въздушно пространство.
„Между Париж и Сеул това може да означава 3 часа време на летене“, каза Смит за Financial Times. “Ако имате китайски превозвач, който лети над Русия, това е нечестно предимство спрямо нас“.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес