След инцидента с Boeing 737 MAX 9 миналата седмица на Boeing ще им бъде много трудно да възстановят имиджа си, защото това е поредният удар, ерозиращ доверието в компанията. Това каза в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria Александър Богоявленски, пилот, автор и водещ на предаването „Авиошоу“.
След инцидента със самолет 737 Max 9 две компании направиха проверки, които са установили недостатъчно затегнати болтове при проверка на тапите на вратите на приземените си самолети 737 Max. Авиокомпания Alaska Airlines е открила зле фиксирано оборудване на някои от самолетите 737 Мах. Alaska Air и United Airlines обявиха, че спират да използват някои самолети MAX 9. Alaska Air допълва, че е в преговори, „за да се определи каква, ако има такава, допълнителна работа е необходима, преди тези самолети да бъдат върнати в експлоатация“.
По думите на Богоявленски проблеми с производството и веригите на доставки вследствие на пандемията имаха всички, но вниманието се отклонява основно към Boeing, защото там проблемите са много сериозни и се коренят в корпоративната култура на компанията.
„Не трябва да се гонят само печалбите и приходите, а да се приоритизира качеството. Това е нещото, което Boeing трябва да преследва“, каза той.
Според него и контролът на регулаторния орган в САЩ е бил разхлабен.
„Атаки получиха заслужено и преставителите на Федералната авиационна администрация в САЩ за това, че по време на сертификационния процес на Boeing 737 Max 9 допускаха представители на Boeing да участват в този процес и едва ли не сами да сертифицират собствените си самолети“, каза още пилотът.
Така се стига и до тези пропуски в системата MCAS, за която се твърди, че е основният причинител на двете катастрофи с тези самолети, но естествено и обучението на екипажите и дори запознаването им с тази систама, което бе в основата на проблема. Към това се добавят и производствените проблеми и сега това ще добави до забавяне на производствените програми на Boeing, което е не само финансов удар, но и удар върху доверието, а това ще се отрази сериозно на авиокомпанията и на превозвачите, добави гостът.
„Има два модела на Boeing, които предстои да бъдат сертифицирани – 7 и 10. 7 е на финала, докато 10 още има да изпълнява тестови полети и задачи и това ще доведе до забавяне и на тази програма, като тя и без това се забавя с няколко години“, добави той.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Бизнес старт“ може да гледате тук.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят