Трудно по административен път може да се ограничи движението. Така Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите, коментира пред Bulgaria ON AIR новите правила на Европейския съюз (ЕС), според които интелигентен софтуер ще пречи на шофьорите на нарушават ограниченията на скоростта по пътя. Предвижда се да има звуково и светлинно сигнализиране по таблото на автомобила, така че да се привлече вниманието на шофьора, когато превиши скоростта.
Изкуственият интелект ще реагира на перфектна организация на движението, на правилно поставена маркировка, а в България не виждаме това. Той няма да може да реагира на закритите от клони пътни знаци, каза още Георгиев.
„Смесени са чувствата, които изпитвам от това поредно бюрократично решение на Брюксел. За всеки калпазанлък има оправдание. За сметка на повишения брой институции, които се занимават с контрол, контролът рязко изчезна от полезрението ни“, каза той.
Според него безспорно изкуственият интелект ще навлиза все по-дълбоко в пътното движение, но не бива да се забравя ролята на човешкия фактор.
„Не е тайна, че и в момента се махат VPF филтрите, променя се софтуерът, така че да няма проблем след премахването му, не е тайна, че вече се изолира и системата АdBlue. Трудно е по един такъв административно-бюрократичен път да се ограничи движението“, подчерта Георгиев.
„Смятам, че на този етап в близките години тази система няма да може да действа, защото всички тези проблеми не могат да се решат с магическа пръчка с 5-6 месеца или една година“, посочи специалистът.
Още видеа гледайте в сайта на Bulgaria ON AIR.


Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
преди 1 година г-н Георгиев много добре знае , че системата за разпознаване на знаците за скорост си бачка много добре !! има я от поне 5-6 години по новите коли с всички екстри !! новото е , че ще има звукови и светлинни сигнали , както при не поставянето на коланите . ти и коланите можеш да си излъжеш по принцип , продават такива тапи за тях ... adblue го изолират софтуерно при някои автомобили , заради не особено сполучливата интеграция и постоянното даване на грешки , проблемът е известен при кои е !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар