Полската компания Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA ще бъде избрана за изпълнител за доставката на 35 мотрисни влака съгласно Закона за обществените поръчки.
Stadler Polska Sp. Z.o.o., класирана на първо място, се отказа от процедурата и поиска прекратяване на договора за доставка на седем двуетажни влака, финансирани със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, съобщи Министерството на транспорта и съобщенията.
В транспортното ведомство е получено писмо от Stadler, с което компанията уведомява, че прекратява договора и заявява, че се оттегля от процедурата за доставка на 35 мотрисни влака. От министерството припомнят, че на 26 април със Stadler Polska беше подписан договор с предмет „Доставка на седем броя двуетажни нулевоемисионни електрически мотрисни влака, с капацитет от минимум 300 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал“.
Първоначалният срок за внасяне на банкова гаранция от страна на изпълнителя беше 30 работни дни от получаване на уведомление за осигурено финансиране. След изпратено мотивирано искане от Stadler срокът беше удължен с още 52 работни дни. Крайният срок за подаване на банковата гаранция изтече на 22 юли и до този момент тя не е предоставена, което е още едно потвърждение за отказа на компанията да изпълни възложения ѝ договор,.
Служебният министър Георги Гвоздейков обясни, че в хода на преговорите между министерството и Stadler са положени много усилия за постигане на взаимноизгодни решения, в рамките на закона. Той разкри, че компанията е поставила ултимативни изисквания, с които се променя дори обхватът на договора, като те са били извън рамката на несъществените изменения и това е недопустимо съгласно Закона за обществените поръчки.
„Решението на компанията да прекрати вече сключен договор за доставка, както и да се оттегли от процедура – и двете с огромен национален и обществен интерес, не отговаря на добрите търговски взаимоотношения“, коментира Гвоздейков. Той съобщи, че са в непрекъснат диалог с Европейската комисия и полагат усилия, за се да реализира в цялост и в срок реформата в железопътния сектор, заложена в Плана за възстановяване и устойчивост.


ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
Леденият парк на София тази зима ще бъде с още по-голяма площ
преди 1 година инфлацията е изяла цените за три години ... туткането до това води ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Само дето изобщо не е сигурно,че другата компания ще изпълни поръчката.Едва ли ще има възможност , просто времето няма да е достатъчно вече.Най-вероятно цялата работа ще се провали.А причината разбира се е в постоянното спиране и подновяване на процедурите през последните три години от различните министри в многобрйните правителства, вероятно с идеята те да лапнат евентуални комисиони, ..***,0ти. отговор Сигнализирай за неуместен коментар