Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за изготвяне на технически проект и строителство на третия, последен участък от Автомагистрала „Русе - Велико Търново” между Бяла и Велико Търново с обща дължина на отсечката близо 60 км.
Прогнозната стойност на поръчката е 2,967 млрд. лв. без ДДС, съобщи АПИ.
Оферти могат да се подават до 13 май. Предвиденият срок за изпълнение е 1770 календарни дни, близо пет години, което означава, че цялата магистрала може да бъде пусната най-рано през 2030 г.
От АПИ посочиха, че трасето е разделено на три подучастъка и съответно поръчката е в три обособени позиции.
Първият подучастък е с дължина 23,8 км и е от пътния възел при пресичането на път I-3 Гара Бяла – Плевен (при 76-и км) до пресичането с магистрала „Хемус“.
Вторият подучастък е с приблизителна дължина 20 км. Започва от пресичането с магистрала „Хемус“ и достига до пресичането с път I-4 Велико Търново - София.
Третият подучастък е с дължина 16,2 км. Той е от пресичането с път I-4 Велико Търново – София до път II-55 Дебелец - Нова Загора.
Всеки кандидат за участие в тръжната процедура може да подава оферти за повече от една от обособените позиции. Към документацията за обществената поръчка е приложено идейно решение, което е за информация на участниците в процедурата.
Избраният изпълнител за всяка обособена позиция трябва да изготви актуален, пълен и съгласуван технически проект, придружен с подробна количествена сметка, чертежи и детайли, да изготви и процедира ПУП-ПП и да изгради изцяло участъците.
Проектното трасе на АМ „Русе – Велико Търново“ е общо 133 км и е разделено на три участъка: Русе - Бяла, обход на град Бяла и Бяла - Велико Търново. За първите два участъка – от Русе до Бяла и обход на гр. Бяла договорите за проектирането и строителството, както и за строителния надзор, са сключени и в момента изпълнителите работят по техническите проекти, а в един участък от обхода на Бяла се извършват строителни дейности.
Изграждането на магистрала от Русе до Велико Търново е приоритет както на Агенция „Пътна инфраструктура“, така и на редица национални и европейски институции, работещи за реализирането на проекта предвид международната му значимост, тъй като бъдещата автомагистрала ще осигури пряка връзка Север-Юг между държавите от Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате