Ефективната стачка на работещите в наземния градски транспорт ще бъде прекратена на 20 май, съобщиха синдикалните организации, стоящи зад протеста, цитирани от bTV. Според коментарите, направени по-рано днес (19 май), 15-те млн. лева, които отпусна правителството, ще бъдат достатъчни за увеличаване на заплатите на шофьорите с 300 лева, каквото беше искането.
От Столичната община обявиха по-рано, че имат пари да увеличат заплатите със само 100 лева месечно.
Кметът Васил Терзиев не беше поканен да присъства на срещата между синдикатите и правителството, когато бяха отпуснати средствата. Макар и отпуснатата сума да се определя като "достатъчна", нито е ясно с колко ще се повишат заплатите, нито за какъв период от време е "достатъчна" сумата. СпоредТерзиев обещаната сума ще стигне само до есента.
Междувременно пред Столичната община се проведе и простест срещу стачката на градския транспорт и в подкрепа на кмета.
Зам.-кметът по финанси на Столичната община Иван Василев коментира, цитиран от пресцентъра на Столичната община, че раздаването на пари "на калпак на всички не е реално решение, нито днес, нито другата година, нито след това". Василев е категоричен, че реалните проблеми в градския транспорт на София са различни и са свързани например с липсата на достатъчно шофьори за автобусите (недостиг от 250 души) и за електротранспорта (100 души), което води до претовареност и допълнителни дни извънреден труд за работещите. Автобусите са стари, а администрацията е излишно раздута, допълни още той.
Решения, предлагани от Столичната община
В Столичната община предлагат целенасочена политика за набиране на шофьори, както и инвестиционен заем, с който да бъдат купени 120 нови автобуса, 75 тролейбуса и 58 трамваи. Тъй като няма достатъчно средства в бюджета, трябва да бъде теглен заем, условията за който ще бъдат подложени на обществено обсъждане.
В общината правят и анализ за сливане на четирите общински транспортни дружества (Център за градска мобилност (ЦГМ), "Автотранспорт", "Електротранспорт" и "Метрополитен") в Единен транспортен оператор. По този начин ще бъде оптимизирана излишно раздутата администрация (700 души към момента в четирите дружества, които извършват сходни дейности).
преди 3 седмици Какво сега излезна, че милиционери и шофьори в градския транспорт взимат по 5000 лв заплати. Ние работещите в частния сектор с чужди езици и висше, където изкарваме парите на държавата сме доста по-ниско платени. Евала тиква *** д-***. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици До: evlogi тоест твърдиш че община павликени субсидира държавния бюджет, хахахаха... дали не е точно обратното за едно 80% от общините, екселаджия? ...не те бива в примерите, иначе в тоя случвай по изключение си прав отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици Тъй значи, леля Станка , продавачка в магазин в Павликени,от данъците дето и удържат и тя плаща за увеличението на заплатите в столичният автотранспорт, който не е ползвала откак за последно е била в София през 2002 година...Щото за средният софиянец щеше да е направо непосилно да плаша още 2-3 лева на месец за карта , за да се събере сумата за повишението..*** на такъв *** народ , хак му е ...Дай им да се блещят в Игри на волята и Като две капки вода, докато ги *** отвсякъде.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 седмици Типично в негов стил Баце щедро дари 15 000 000 лв. от нашите данъци на бюджета на София за да имат соФиянци транспорт. Много е лесно да правиш дарения с чужди пари, без да питаш собствениците им. Не е ли нарушен ЗаконЪт за бюджета на републиката или там има "портфейл" за непредвидени разходи на Баце. отговор Сигнализирай за неуместен коментар