Европейският производител на самолети Airbus SE прогнозира, че световната флотилия от търговски самолети ще се удвои до почти 50 000 броя през следващите 20 години, стимулирана от бързия растеж на пазари като Индия, където нарастващата средна класа все повече се насочва към въздушния транспорт, съобщава Bloomberg.
Глобалната флотилия в експлоатация ще нарасне с 24 480 броя до 49 210 самолета през 2044 г., прогнозира Airbus в последната си оценка за международния пазар, която включва както собствените самолети на компанията, така и тези на конкуренти като Boeing Co.
По-голямата част от растежа ще бъде генериран от самолети с една пътека като семействата Airbus A320 и Boeing 737, които формират гръбнака на флотилиите на много авиокомпании, изтъква Airbus.
Вътрешната мрежа на Индия ще бъде най-бързо развиващият се авиационен пазар през следващите две десетилетия, докато Китай ще бъде най-големият по капацитет дотогава, заяви още производителят.
В световен мащаб Airbus очаква пътническият трафик да нараства с 3,6% годишно в дългосрочен план, като трафикът към Близкия изток ще действа като друг ключов двигател на растежа.
Търговските самолети са сред най-устойчивите индустриални продукти, което дава на Airbus и Boeing представа за тенденциите в пътуванията, простиращи се в рамките на десетилетия.
Airbus публикува последната си прогноза на фона на напрегнатите търговски преговори между САЩ и Китай, които заплашват да усложнят движението на самолети и техните части, потенциално намалявайки производството и доставките.
Въпреки това, Airbus заяви, че авиокомпаниите не са спрели да купуват нови модели, дори когато несигурността, създадена от митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, подтиква потребителите да ограничат разходите и принуждава някои превозвачи да гледат по-мрачно на останалата част от годината.
Въпреки че затрудненията във веригата на доставки, натрупани по време на пандемията, постепенно отшумяват, Airbus заяви, че продължава да наблюдава недостиг при някои части. Например, липсата на двигатели от CFM International за модела A320neo, както и тоалетни на флагманския A350, са затруднили доставките.
Индия вече е третият по големина авиационен пазар в света, като ръстът на броя на по-заможните хора прави страната с население от над 1,4 млрд. души ключов двигател на бъдещото търсене на самолети.
На годишното общо събрание на Международната асоциация за въздушен транспорт в Ню Делхи по-рано този месец редица авиокомпании - както чуждестранни, така и местни - обявиха инициативи за стартиране или увеличаване на услугите до и от страната.
Индия се е превърнала в основен купувач на самолети. Air India Ltd. е направила поръчки за 570 самолета от Airbus и Boeing от 2023 г. насам. Нискобюджетната IndiGo е обявила поръчки за над 900 самолета Airbus, включително наскоро разширена покупка на 60 широкофюзелажни самолета A350.


Любовен хороскоп: Страст за овните, разум за девите
Районите на Варна без електричество днес са
Виц на деня - 16 декември
Вторникът ще е слънчев, с темпераури до 13°
Как ще подаваме данъчни декларации след приемане на еврото?
Европа се нуждае от по-умен подход към имиграцията
Електричеството сега възпрепятства растежа в световната икономика
Ford ще понесе 19,5 милиарда долара загуби заради стратегията за електромобили
На мен няма да ми се случи: Под 10% от имотите в България са застраховани
Макрон рискува да погребе завинаги споразумението с Меркосур
Защо системата Start/Stop може да не работи
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Тръмп се подигра грозно с убития режисьор Роб Райнър
Русия ще изземва жилища в окупираните територии в Украйна
Тръмп: Никога не сме били толкова близо до споразумение за Украйна
Консултациите при президента продължават с "Възраждане" и "ДПС - НН"
Удължителният бюджет ще бъде гласуван в ресорната комисия