Европейският производител на самолети Airbus SE прогнозира, че световната флотилия от търговски самолети ще се удвои до почти 50 000 броя през следващите 20 години, стимулирана от бързия растеж на пазари като Индия, където нарастващата средна класа все повече се насочва към въздушния транспорт, съобщава Bloomberg.
Глобалната флотилия в експлоатация ще нарасне с 24 480 броя до 49 210 самолета през 2044 г., прогнозира Airbus в последната си оценка за международния пазар, която включва както собствените самолети на компанията, така и тези на конкуренти като Boeing Co.
По-голямата част от растежа ще бъде генериран от самолети с една пътека като семействата Airbus A320 и Boeing 737, които формират гръбнака на флотилиите на много авиокомпании, изтъква Airbus.
Вътрешната мрежа на Индия ще бъде най-бързо развиващият се авиационен пазар през следващите две десетилетия, докато Китай ще бъде най-големият по капацитет дотогава, заяви още производителят.
В световен мащаб Airbus очаква пътническият трафик да нараства с 3,6% годишно в дългосрочен план, като трафикът към Близкия изток ще действа като друг ключов двигател на растежа.
Търговските самолети са сред най-устойчивите индустриални продукти, което дава на Airbus и Boeing представа за тенденциите в пътуванията, простиращи се в рамките на десетилетия.
Airbus публикува последната си прогноза на фона на напрегнатите търговски преговори между САЩ и Китай, които заплашват да усложнят движението на самолети и техните части, потенциално намалявайки производството и доставките.
Въпреки това, Airbus заяви, че авиокомпаниите не са спрели да купуват нови модели, дори когато несигурността, създадена от митата на президента на САЩ Доналд Тръмп, подтиква потребителите да ограничат разходите и принуждава някои превозвачи да гледат по-мрачно на останалата част от годината.
Въпреки че затрудненията във веригата на доставки, натрупани по време на пандемията, постепенно отшумяват, Airbus заяви, че продължава да наблюдава недостиг при някои части. Например, липсата на двигатели от CFM International за модела A320neo, както и тоалетни на флагманския A350, са затруднили доставките.
Индия вече е третият по големина авиационен пазар в света, като ръстът на броя на по-заможните хора прави страната с население от над 1,4 млрд. души ключов двигател на бъдещото търсене на самолети.
На годишното общо събрание на Международната асоциация за въздушен транспорт в Ню Делхи по-рано този месец редица авиокомпании - както чуждестранни, така и местни - обявиха инициативи за стартиране или увеличаване на услугите до и от страната.
Индия се е превърнала в основен купувач на самолети. Air India Ltd. е направила поръчки за 570 самолета от Airbus и Boeing от 2023 г. насам. Нискобюджетната IndiGo е обявила поръчки за над 900 самолета Airbus, включително наскоро разширена покупка на 60 широкофюзелажни самолета A350.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа