Air France-KLM ще започне процес по увеличение на миноритарния си дял в скандинавската авиолиния SAS до 60,5%, целейки да разшири консолидацията на европейската авиация и по-добре да се конкурира със съперниците Deutsche Lufthansa и IAG, съобщава Bloomberg.
Авиокомпанията, която в момента притежава почти 20%, ще придобие дяловете собственост на Castleake и Lind Invest за сума, която ще бъде определена от финансовото представяне на SAS при сключването на сделката, се казва в изявление на Air France-KLM. Датското правителство ще остане собственик на 26,4% от SAS и ще запази местата си в борда на директорите.
„Уверени сме, че потенциалът на авиокомпанията ще продължи да расте чрез по-дълбока интеграция в рамките на Air France-KLM Group“, казва в изявлението главният изпълнителен директор на Air France-KLM Бен Смит.
Европейската авиационна индустрия се консолидира вследствие на пандемията, като Lufthansa придоби 41% от италианската ITA Airways, както и дял в латвийската AirBaltic, а португалското правителство търси нов собственик за държавната TAP.
Air France-KLM заяви, че причината за увеличаването на дела си в SAS е „значителното подобрение“ във финансовите и оперативните резултати на авиокомпанията.
Air France-KLM обяви за първи път през 2023 г., че ще инвестира до 144,5 млн. долара за дял от 19,9% в SAS, с опция да придобие контролен пакет акции след две години при определени условия. Тя придоби първоначалния дял, докато SAS преминаваше през двугодишен процес на реорганизация след подаване на молба за защита от фалит по Глава 11.
SAS разполага с флотилия от 138 самолета и лети до над 130 дестинации. Авиокомпанията обяви тази седмица, че купува допълнителни самолети от Embraer, за да разшири регионалната си мрежа.
Скандинавският превозвач вече подкрепи възможното увеличение на собствеността на Air France-KLM, заявявайки, че като част от по-голяма група SAS ще може да се възползва от по-широка мрежа.
SAS предлага силна позиция на скандинавския пазар с атрактивни слотове за кацане и около 8 млн. членове на лоялна програма – активи, които са ценни за Air France-KLM, тъй като укрепват европейската ѝ мрежа.
Акциите на Air France-KLM остават почти без промяна в петък. Книжата са поскъпнали с 22% през тази година, а пазарната стойност на компанията достига около 2,6 млрд. евро.
Френско-нидерландската компания е една от трите големи авиокомпании, които доминират на европейския пазар на пълно обслужване в авиацията. Lufthansa непрекъснато разширява мрежата си чрез придобивания, добавяйки марки като Swiss, Austrian и последно ITA, бившата Alitalia.
IAG включва British Airways и Iberia, заедно с нискотарифния специалист Vueling и ирландския традиционен превозвач Aer Lingus.
Независимите авиокомпании, които остават на пазара, са TAP, Finnair Oyj и LOT Polish Airlines. IAG два пъти се опита да купи Air Europa, за да укрепи позициите си в Испания, но усилията ѝ бяха блокирани и двата пъти от конкурентните власти.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат