IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Гърция ще замени постепенно тролеите с електрически автобуси

Тролеите с оставащ експлоатационен живот ще продължат да се движат по прави маршрути по някои от булевардите в Атина

15:00 | 18.10.25 г. 1
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Гърция постепенно ще замени тролейбусния си транспорт с електрически автобуси, за да намали разходите си и да подобри обслужването, заяви заместник-министърът на транспорта Константинос Киранакис пред гръцкия парламент в петък, съобщи днес електронното издание на гръцкия вестник "Катимерини".

В отговор на депутата от партията „Нова левица“ Насос Илиопулос, който заяви, че има липса на стратегическо планиране и научни изследвания в областта на транспорта, Киранакис отговори, като сравни разходите за единия и другия вид транспорт.

„За всеки километър, който сегашният тролейбусен парк изминава, данъкоплатците плащат приблизително 5,50 евро. За всеки изминат от електрически автобус километър гръцката държава, данъкоплатците плащат приблизително 2,50 евро. Така че говорим за повече от двойна цена“, каза Киранакис.

Той подчерта, че тролеите няма да бъдат спрени напълно, като поясни, че тролейбусите с оставащ експлоатационен живот ще продължат да се движат по прави маршрути по някои от булевардите в Атина, „където кабелите не причиняват толкова много смущения“.

„Със средства от европейски програми, за всеки два тролейбуса от ново поколение можем да закупим три електрически автобуса, така че разходите за данъкоплатците са по-ниски“, заяви още министърът.

Киранакис увери, че няма да има загуба на работни места, като допълни, че всички работници ще бъдат поети от атинската компания за обществени автобуси, която има свободни работни места с повишено заплащане.

/БТА/

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:51 | 18.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Транспорт и инфраструктура виж още

Коментари

1
rate up comment 3 rate down comment 0
Alex Silver
преди 1 месец
Това е най-глупавата работа. Народът казва "Развали къща, да направиш колиба". Да разрушиш готова работеща инфраструктура, която също работи на ток, но без скъпите и сложни за утилизация акумулатори, това го можа само чиновник, който разчита на лични облаги. Защо и метрото не го пуснат на акумулатори? Също достатъчно идьотттска идея.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още