По-високата цена и недостигът на мляко са причина българските производители да внасят суровина от чужбина. Това каза Николай Маринов, изпълнителен директор на „Ел Би Булгарикум”, в предаването „Светът е бизнес” по Bloomberg TV Bulgaria.
„Субсидиите в Западна Европа са доста по-високи и по-адекватни от тези, които получават нашите фермери тук. Съответно цената намлякото в чужбина е по-ниска от тази у нас", посочи гостът. И уточни, че така цените в Полша, Унгария или Германия са по-ниски от тези във фермата, която например е на 20 км от нашето предприятие във Видин. Освен че е на по-висока цена, има и недостиг на мляко в България и ние се принуждаваме понякога да внасяме мляко и от чужбина“, каза гостът.
„Държавната „Ел Би Булгарикум” държи лиценза да може в България нашите партньори да изписват върху кофичката „българско кисело мляко”, припомни той.
Основното перо в приходите на компанията са лицензионните договори в чужбина – те са над 60% от приходите. Освен с Япония компанията има лицензионен договор с Финландия и с Иран, а в момента води преговори с още четири държави, сред които Монголия и Ливан, за сключване на нови договори, разказа гостът.
Пазарният дял на „Ел Би Булгарикум” на българския пазар е свит изключително много. Това се дължи на конкурентната среда и множеството нови компании, които работят на пазара в България, стана ясно от коментара на събеседника. Новото ръководство има амбиция да увеличи този дял чрез разширяване на собствената магазинна мрежа. „Амбицията ни е да открием поне по един магазин във всеки областен център”, посочи Маринов.
„Ангажиментът ни във Видин е да разширим и да модернизираме производството, да увеличим пазарния си дял и да създадем допълнителни работни места. За целта планираме да инвестираме около 5 млн. лева, с които да изградим нов производствен цех, нова поточна линия и да разширим магазинната мрежа“, допълни събеседникът.
Маринов сподели, че „Ел Би Булгарикум” има 50-годишна история в присъствието си на японския пазар, а Япония е ключов партньор за компанията.
„В Япония произвеждат кисело мляко, на чиято кофичка пише „българско кисело мляко”, както и над 185 продукта, съдържащи млечно-кисели бактерии, сред които напитки, вафли, шоколади, бонбони. Средногодишният приход от Япония за лицензионна такса възлиза на между 6,5 до 7 млн. лева. Тези пари постъпват по сметката на „Ел Би Булгарикум” и ние можем да разполагаме с тях, след като изготвим бизнес програма на тригодишна база и я внесем за одобрение в нашата компания-собственик, т.е. в „Държавна консолидационна компания”. След нейното одобрение разполагаме с тези средства, които да инвестираме в развитието на компанията, обясни Маринов.
Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава