Стоманодобивното звено на Thyssenkrupp AG планира да елиминира или аутсорсне 11 хил. работни места до края на това десетилетие - ход, който трябва да рационализира бизнеса, загубил милиарди евро от глобалното пренасищане на стомана и растящите цени на енергията, съобщава Bloomberg.
Бордът на подразделението е предложил съкращаване на 5000 работни места, като същевременно ще бъдат преместени други 6000 позиции към външни доставчици на услуги. Thyssenkrupp иска да намали разходите за работна сила средно с около 10% през следващите няколко години.
Компанията, в която работят около 27 хил. души, в момента води преговори с EP Corporate Group на чешкия милиардер Даниел Кретински, давайки възможност на инвестиционната група да увеличи дела си в производителя на стомана на 50% от сегашните 20 на сто.
Стоманодобивният бизнес на Thyssenkrupp изпитва сериозни затруднения с рентабилността поради високите инвестиционни изисквания и ниските цени на стоманата, което натежава върху общите приходи на компанията. Високите цени на енергията, произтичащи от инвазията на Русия в Украйна, и нарастващите лихвени проценти също увеличиха разходите за подразделението.
Някога синоним на германската индустриална мощ, сега Thyssenkrupp преминава през преструктуриране след няколко години на тежки предизвикателства. Въпреки че компанията успешно продаде звеното за асансьори за 17,2 млрд. евро през 2020 г., финансите ѝ бяха разклатени след поредица от загуби и отписвания в бизнеса със стомана.
„Все по-често свръхкапацитетът и произтичащият от това ръст на евтиния внос, особено от Азия, оказват значително влияние върху конкурентоспособността“, изтъква Thyssenkrupp.
От началото на годината Thyssenkrupp промени своите прогнози към нетна загуба, както и към отрицателен свободен паричен поток за фискалната 2024 г.
„За да отговорим на променящите се пазари възможно най-добре, нашите бизнеси се преструктурират систематично, когато това е необходимо“, заяви главният финансов директор Йенс Шулте.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 1 година И Зименс, ташке, и Зименс. Че и Бош. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ехааа ...Важното е Зелената сделка и финансиране на бедните страни за зелен преход да вървят, пък останалото ...Европа и в частност ЕС върви към икономически погром. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: Умерен аз си мисля, че Тръмп ще вкара тарифи и за вноса от ЕС и така ще досрине Европейската икономика. Мен нещата ми изглеждат, като обедняване на Европа и подчиняването и на Америка не само военно, но и икономически. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: GnaТо не е само Китай, много държави започнаха да са по конкурентни от европейските, не само като цена но и като качество. Добре че е пазара в САЩ за да поддържа баланс що годе ЕС, ако там се позатвори пазара, ще е интересно за къде ще изнасят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Поредната компания, която потъва. Истината, е че Китай ги подбива здраво и все повече сектори в Европа са неконкурентни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар