IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ryanair: Ерата на полетите за 10 евро свърши

Хората ще продължат да летят, но ще станат по-чувствителни към цената, смята главният изпълнителен директор на авиокомпанията

20:22 | 11.08.22 г.
Средната цена на билетите на Ryanair ще нарасне от 40 евро миналата година на около 50 евро в идните пет години, очаква ръководителят на авиокомпанията. Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg
Средната цена на билетите на Ryanair ще нарасне от 40 евро миналата година на около 50 евро в идните пет години, очаква ръководителят на авиокомпанията. Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Ryanair няма да предлага вече полети на много ниски цени заради растящите разходи за гориво, призна ръководителят на нискотарифната авиокомпания в интервю за ВВС.

Главният изпълнителен директор Майкъл О’Лиъри заяви, че ерата на билетите от 10 евро е свършила.

Средната цена на билетите на авиокомпанията ще нарасне от около 40 евро миналата година на около 50 евро през следващите пет години, допълни той.

Но О’Лиъри смята, че хората ще продължат да летят често въпреки растящите разходи за живот.

„Няма съмнение, че в по-ниския сегмент на пазара нашите наистина евтини промоционални билети – по едно евро, по 0,99 евро, дори по 9,99 евро, едва ли ще са налични в идните години“, отбеляза О’Лиъри.

Поскъпването на горивата, което повишава цените на самолетните билети, води и до нарастване на енергийните разходи на домакинствата, изяжда разполагаемите доходи на хората. Но ръководителят на нискотарифната авиокомпания счита, че въпреки това клиентите ще продължат да търсят варианти за по-евтини полети вместо да ги намалят.

„Смятаме, че хората ще продължат да летят често. Но мисля, че те ще станат много по-чувствителни към цената“, посочи О’Лиъри.

Докато самолетните билети поевтиняваха в последните десетилетия, броят на полетите нарастваше, тъй като все повече хора си вземаха кратки почивки в чужбина наред с годишната си ваканция. Авиокомпании като Ryanair, Easyjet, Vueling и Wizz Air се конкурираха да предлагат услуги на ниски цени.

Пътническите полети в момента съставляват около 2,4% от световните въглеродни емисии и секторът е подложен на натиск да намали последиците за климата, включително кампании за убеждаване на хората да преминат към пътувания с влак и по шосе.

Според О’Лиъри обаче автомобилният транспорт и корабоплаването имат по-голям цялостен принос за въглеродните емисии. Той счита, че вниманието върху намаляването на емисиите от въздушния транспорт е „неуместно“.

0,3%

- делът на отменените полети на Ryanair за първите 6 месеца на 2022 г.

Ryanair инвестира в самолети с по-малък разход на гориво, но по-голямо съкращаване на употребата на фосилни горива ще дойде от прехода от петрол и дизел към електромобили, счита ръководителят на компанията.

След пандемията от коронавирус, която значително наруши международните пътувания, хората са се оказали нетърпеливи да се върнат към полетите.

Но с възстановяването на пътуванията по въздух недостигът на служители в авиокомпаниите и на летищата доведе до забавяне и отмяна на полети. Някои пътници бяха принудени да чакат с часове или да променят полета си в последната минута.

О’Лиъри казва, че Ryanair се е справила по-добре в тази ситуация спрямо други авиокомпании, защото е започнала да набира и обучава кабинен екипаж и пилоти от ноември миналата година, когато вариантът омикрон на заразата все още нарушаваше международните пътувания.

В първите шест месеца на 2022 г. Ryanair е отменила 0,3% от полетите си спрямо общо 3,5% при British Airways и 2,8% при Easyjet, сочат данни на консултантската компания OAG.

О’Лиъри казва, че изпитва „много малко съчувствие“ към летищата, тъй като по думите му те са знаели графиците си за месеци напред, а служителите от охраната, които са отговорни за летищата, изискват по-малко обучение от пилотите.

Последна актуализация: 06:08 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Свят виж още

Коментари

Финанси виж още