IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Sodexo BRS се преименува на Pluxee като подготовка за IPO-то си

Френската компания за кетъринг и хранителни услуги ще листне подразделението си за социални придобивки и възнаграждения през 2024 г. 

07:46 | 16.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Pluxee
Снимка: Pluxee

Френската компания за кетъринг и хранителни услуги Sodexo обяви, че преименува подразделението си за социални придобивки и възнаграждения Sodexo Benefits & Rewards Services в нов бранд – Pluxee. Стъпката е логична, защото през април френският концерн заяви, че планира да отдели и пусне на борсата своя бизнес Benefits & Rewards Services (BRS) през 2024 г. Този ход ще позволи на двата основни бизнеса на компанията да се възползват от бързо развиващите се пазари, добавипрез април компанията.

Sodexo, която през май миналата година се отказа от плана си да продаде миноритарен дял от BRS (за който кандидат бе и Bain Capital), заяви, че възнамерява да отдели BRS и да я пусне на борсата, като разпредели акциите на предприятието между акционерите на Sodexo. „Всяко дружество ще бъде в още по-силна позиция да следва собствената си стратегия, да постига целите си и да реализира пълния си потенциал", каза по онова време главният изпълнителен директор Софи Белон в изявление.

„Pluxee е нов дигитален, позитивен и иновативен бранд, който олицетворява нашата визия и силните ни амбиции на един растящ пазар. С този нов бранд ние се открояваме с това, което сме. По-силната ни идентичност ще ни отличава пред нашите клиенти и партньори и ще бъде ключов фактор за привличане на нови таланти, особено в областта на дигитални технологии", коментира Орелиен Соне, главен изпълнителен директор на Pluxee, цитиран в прессъобщение.  

Бизнесът, който доставя на предприятията ваучери и карти за придобивки за служителите, отчете основна печалба от 162 млн. евро (177 млн. долара) през първата половина на 2023 г., което е с 46,4% повече от предходната година, без да се отчитат валутните влияния. Основната печалба на групата възлиза на 704 млн. евро, надминавайки средната прогноза на анализаторите за 679 млн. евро. 

16,25 млрд. евро
e пазарната капитализация на френската Sodexo.

По новата бранд идентичност и ребрандирането е работила агенцията Conran Design Group на Havas Group, а Pluxee ще  бъде постепенно въведена в 31 държави, в които осъществява дейността си, до края на 2023 г., като се започне от Бразилия през август.

Pluxee ще има 500 000 корпоративни клиенти, 36 млн. потребители и 1,7 милиона търговски партньори. 6 млн. души използват услугите на Pluxee всеки ден в Бразилия, 6 млн. - във Франция и повече от 3,5 милиона - в Индия. 

Sodexo отчете приходи в размер на 21,1 млрд. евро през фискалната 2022 г., като има 422 000 служители и е вторият по големина частен работодател във Франция. Към днешна дата компанията е активна в 53 държави и обслужва по 100 млн. потребители на ден. Пазарната ѝ капитализация възлиза на около 16,25 млрд. евро. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:50 | 16.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още