IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

McDonald's не успя да изпълни очакванията на анализаторите след отдръпване на клиенти

Бойкотът в Близкия изток продължава да засяга продажбите

16:28 | 30.04.24 г.
Снимка: Eric Thayer/Bloomberg
Снимка: Eric Thayer/Bloomberg

Компанията за бързо хранене McDonald’s отчете смесени тримесечни резултати, след като реорганизацията ѝ натежа върху печалбата, а бойкотът засегна приходите ѝ от продажби в Близкия изток, пише CNBC.

McDonald‘s отчете нетна печалба за първото тримесечие в размер на 1,93 млрд. долара, или 2,66 долара на акция, спрямо 1,8 млрд. долара, или 2,45 долара на акция, година по-рано. Компанията записа разходи преди данъци от 35 млн. долара, свързани с реорганизацията ѝ, която беше обявена преди повече от година.

Като се изключат таксите за преструктуриране, гигантът е спечелил по 2,70 долара на акция.

Нетните приходи от продажби са нараснали с 5% до 6,17 млрд. долара. Компанията твърди, че глобалните ѝ приходи от обектите ѝ, отворени от поне година, са се увеличили с 1,9%, което е под средната прогноза на StreetAccount за 2,1%.

McDonald’s отчете 2,5% ръст на приходите от продажби в обектите ѝ в САЩ, отворени от поне година, като не успя да изпълни очакванията за 3,6%. Веригата твърди, че средната сметка е нараснала благодарение на по-високите цени на менютата. Но с повишаването на цените McDonald’s също така отблъсна част от потребителите с по-ниски доходи.

Търсенето на международните лицензирани пазари в развитие на компанията е било още по-слабо. McDonald’s твърди, че продажбите в обектите ѝ, отворени от поне година, в този сегмент са спаднали с 0,2%, което бележи първия път след пандемията, когато едно от подразделенията на веригата отчита понижение на показателя.

Сегментът включва ресторантите в Близкия изток, които бяха белязани от войната между Израел и „Хамас“ и свързаните с нея бойкоти, които започнаха, след като израелският франчайзополучател на McDonald’s предложи отстъпки на войниците. По-рано този месец McDonald’s купи 225 ресторанта, управлявани от израелския франчайзополучател.

Въпреки това компанията заяви, че приходите ѝ от продажби в обектите на други лицензирани пазари, като Япония и Латинска Америка, са нараснали през тримесечието. Международният пазарен сегмент на McDonald’s, който включва Германия и Великобритания, отчете ръст на приходите от продажби в обектите, отворени от поне година, от 2,7 на сто. Показателят във Франция пък е спаднал през тримесечието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:29 | 30.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още