Френската Pernod Ricard отчете спад от 1% на годишните органични продажби в четвъртък, до голяма степен в съответствие с прогнозите и собствените си насоки. Като цяло компанията е успяла да компенсира дълбоките проблемите на ключовите си пазари САЩ и Китай, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина западен производител на алкохолни напитки в света запази годишната си прогноза през април, макар че продажбите на два от най-големите му пазара спаднаха, залагайки на по-силно търсене през четвъртото тримесечие.
Нетните продажби на Pernod в САЩ са се свили с 9%, а в Китай – дори с 10%. Компанията обаче заяви, че други пазари отчитат възстановяване на обема през второто полугодие и че е отчела добър растеж в други ключови региони като Индия, където продажбите са нараснали с 6%.
Pernod заяви, че това е помогнало да изпълни целта си да приключи годината с като цяло стабилни нетни продажби, изпреварвайки спада от 1,2%, очакван от анализаторите.
Компанията е постигнала „стабилни резултати... в среда на икономическа и геополитическа несигурност“, каза председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар в изявление.
Pernod и конкурентите ѝ изпиват трудности, след като следпандемичният бум при продажбите на скъпи алкохолни напитки се обърна на фона на високите лихви, инфлация и други трудни икономически условия.
Pernod най-вече е затруднена, тъй като търговци на едро и дребно в САЩ намалиха запасите си по-скъпи напитки, за да отразят по-ниското търсене. В същото време в Китай продажбите отслабват повече от очакваното, тъй като затруднената икономика засяга потребителското доверие.
Компанията заяви, че очаква „слабо“ първо тримесечие на 2025 г. с допълнителни корекции на запасите в САЩ и „много слаб макроконтекст в Китай“.
На други места обаче Pernod очаква добро представяне и продължаващо възстановяване на обема, с което нетните продажби ще се върнат към растеж.
Освен това компанията ще запази органичния си оперативен марж, който се е разширил с 80 базисни пункта през финансовата ѝ 2024 година благодарение на по-високото ценообразуване и по-затегнатите разходи.
Печалбата от повтарящите се операции е нараснала с доста над оценките – с 1,5%.
В средносрочен план Pernod заяви, че остава уверена, че може да постигне ръст на органичните нетни продажби от около 7%.
Компанията освен това предложи дивидент от 4,70 евро на акция – без промяна спрямо миналата година.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца