Френската Pernod Ricard отчете спад от 1% на годишните органични продажби в четвъртък, до голяма степен в съответствие с прогнозите и собствените си насоки. Като цяло компанията е успяла да компенсира дълбоките проблемите на ключовите си пазари САЩ и Китай, съобщава Ройтерс.
Вторият по големина западен производител на алкохолни напитки в света запази годишната си прогноза през април, макар че продажбите на два от най-големите му пазара спаднаха, залагайки на по-силно търсене през четвъртото тримесечие.
Нетните продажби на Pernod в САЩ са се свили с 9%, а в Китай – дори с 10%. Компанията обаче заяви, че други пазари отчитат възстановяване на обема през второто полугодие и че е отчела добър растеж в други ключови региони като Индия, където продажбите са нараснали с 6%.
Pernod заяви, че това е помогнало да изпълни целта си да приключи годината с като цяло стабилни нетни продажби, изпреварвайки спада от 1,2%, очакван от анализаторите.
Компанията е постигнала „стабилни резултати... в среда на икономическа и геополитическа несигурност“, каза председателят и главен изпълнителен директор Александър Рикар в изявление.
Pernod и конкурентите ѝ изпиват трудности, след като следпандемичният бум при продажбите на скъпи алкохолни напитки се обърна на фона на високите лихви, инфлация и други трудни икономически условия.
Pernod най-вече е затруднена, тъй като търговци на едро и дребно в САЩ намалиха запасите си по-скъпи напитки, за да отразят по-ниското търсене. В същото време в Китай продажбите отслабват повече от очакваното, тъй като затруднената икономика засяга потребителското доверие.
Компанията заяви, че очаква „слабо“ първо тримесечие на 2025 г. с допълнителни корекции на запасите в САЩ и „много слаб макроконтекст в Китай“.
На други места обаче Pernod очаква добро представяне и продължаващо възстановяване на обема, с което нетните продажби ще се върнат към растеж.
Освен това компанията ще запази органичния си оперативен марж, който се е разширил с 80 базисни пункта през финансовата ѝ 2024 година благодарение на по-високото ценообразуване и по-затегнатите разходи.
Печалбата от повтарящите се операции е нараснала с доста над оценките – с 1,5%.
В средносрочен план Pernod заяви, че остава уверена, че може да постигне ръст на органичните нетни продажби от около 7%.
Компанията освен това предложи дивидент от 4,70 евро на акция – без промяна спрямо миналата година.


Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (5 декември)
Виц на деня - 5 декември
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
ГДБОП и ДАНС разбиха група за ДДС измами, завлекли хазната с милиони
Синдикат в МВР: Трудно можем да приемем, че животът на полицай е оценен на гаранция от 5 000 лв.
Легендарната чалготека "Син Сити" става зала за изкуства