Остарялата нормативна база, некачественото изпълнение и липсата на навременни ремонти и поддръжка са сред основните причини за лошото състояние на пътната мрежа в страната и бързото ѝ разрушаване.Това каза инж. Ясен Ишев, председател на Управителния съвет на Научно-техническия съюз по транспорт, в ефира на предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Още по-основен проблем е, че голяма част от договорите за инфраструктурно строителство и пътищата, които предизвикаха отчасти кризата в коалиционното управление, се изпълняват в нарушение на три закона - за обществените поръчки, за устройство на територията и за държавния бюджет. Проблемите при тях могат да се нормализират, а работата да започне след юридически преглед, съставяне на анекси при нужда към някои договори и прекратяването на други, смята гостът.
"Става въпрос за няколко вида договори - основни ремонти минават по графата текущи ремонти, което е нарушение на нормативната база, "инхаус" поръчките с липсата на разрешение за строителство, някъде няма проекти и гласуван бюджет, когато е започнато това строителство. Третото са прословутите свлачища, които са дадени на определени фирми", разясни Ишев.
Запитан защо пътищата в България се разрушават толкова бързо, Ишев сподели заключенията на кръгла маса с представители на Научно-техническия съюз по транспорт, АПИ, Института по пътища и мостове, УАСГ. Освен липсата на необходимата текуща подръжка и ремонти на пътната мрежа заради недостатъчно средства и некачествено изпълнение от строителите в някои случаи, състоянието на пътищата се дължи и на остарялата нормативна уредба и преминаването на наднормени товари.
Обясненията за климатични причини за лошите пътища от страна на строителните фирми са несъстоятелни, допълни той.
Според инж. Ишев в България има достатъчно добри фирми, които могат да извършват надзора на качеството, но проблемите са пролуките в законите и договорите, за което са отговорни юридическите екипи и държавната администрация, която страда от липса на капацитет, а "там, където има хора наистина с капацитет, те биват избутвани". Ишев даде за пример подробен анализ на екипа на бившия служебен регионален министър Комитова какво трябва да се направи в сектора, който "изведнъж се забрави и се започна цялото разследване отначало".
В коментар за промените за "инхаус" поръчките в ЗОП инж. Ишев заяви, че тези промени са закъснели, след като поръчките вече са били допуснати "в нечий интерес".
"Нещата трябва да се сложат на законова основа - не може да се престъпват законите, което виждахме в последните десетина години", обобщи събеседникът.
Целия разговор може да гледате във видеото. Bloomberg TV Bulgaria


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 3 години Защото се краде още по-бързо ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години хахаха, е тоя въпрос си иска дискусия поне 20 години и после нека минем към темата, защо българския строител не може да сложи една шахта като хората !И защо е нужно да има шахти на надлези, мостове, тунели! а наскоро видях такава и върху легнал полицай-пешеходна пътека! Мястото е бул. Монтевидео почти срещу НБУ. ако някой иска да види това архитектурно чудо на мутренското строителство! отговор Сигнализирай за неуместен коментар