IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Фандъкова: Жълтите павета бяха наредени безобразно, няма да допусна повече експерименти

Инженери, проектанти и архитекти са предложили ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета, нарежда се тестови участък

15:14 | 08.01.23 г. 5
Снимка: Надежда Пеева, БГНЕС
Снимка: Надежда Пеева, БГНЕС

"Ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета при пренареждането им, са изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. В момента се нарежда тестови участък и когато всички се убедим, че това е правилното решение, ще започне пренареждане на участъка от бул. „Цар Освободител“ пред сградата на парламента“. Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова по време на съвместната проверка с министъра на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. 

Министърът е поискал да получи информация каква е установената причина за разместването на паветата и в какви срокове участъкът ще бъде поправен.

„Участъкът с жълти павета беше нареден безобразно. Веднага сформирахме експертен съвет с най-добрите специалисти. Те направиха допълнителни проби на основата и предложиха нова технология за пренареждането им. Ще започнем пренареждането на място, когато всички се уверим, че моделът е правилният  и получим съгласието на НИНКН (Националния институт за недвижимо културно наследство - бел. ред.). Повече експерименти с жълти павета не трябва да се случват и няма да допусна, независимо кой за какво настоява“, заяви Фандъкова.

Кметът на София покани Шишков да инспектират заедно тестовия участък, на който в момента се работи. „В момента, в който сте готови, ще дойда веднага“, прие поканата арх. Шишков, а кметът заяви, че вече 15 години работят заедно в Столична община и се надява това да продължи.

„Това, че в момента Столична община правят изследвания и анализ на технологията е изключително добре. Не се върви на принципа „проба-грешка“, а се прави анализ. Аз мога да кажа, че днес съм доволен от това, което чух. В първия момент, в който е готов тестовият участък, ще отидем да видим пробата на паветата“, заяви министър арх. Шишков, след като получи информация за свършената работа от кмета Фандъкова и представители на експертния съвет.

Арх. Шишков изрази увереност, че Националният институт за недвижимо културно наследство ще вземе бързо и адекватно решение, веднага щом получи новия проект за пренареждане на жълтата паважна настилка.

Проф. Димитър Назърски от катедра „Строителни материали и изолации“ на УАСГ, който е член на експертния съвет, заяви, че до седмица ще предадат на Столична община доклада с предложената нова технология. Той поясни, че технологията изисква работа при температура на въздуха не по-ниска от 10 градуса. „В момента това е единственият булевард в Европа с такъв тип павета, по който се опитваме да запазим движение с такава натовареност“, обясни проф. Назърски.  По време на работа на експертната група са направени консултации и с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул.

Участъкът от бул. „Цар Освободител“, на който през лятото беше пренареден жълтия паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършват по проекта за централна градска част. „Стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев от тях не е платен на строителя“, поясни Фандъкова. До момента тя е наложила глоба от 100 хил. лв. на строителната фирма за увреждане на жълта паважна настилка.

Кметът на София благодари на арх. Шишков за удължаването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ между общината и министерството. Тя подчерта, че това не променя срока по договора със строителя.  Министър Шишков заяви, че министерството ще съдейства за завършването на проекта, който се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:14 | 08.01.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 4 rate down comment 0
Един Българин
преди 1 година
До: scott Чакай сега идат избори, които "тулпи" трябва да купи с някакви пари. Няма да вади от чекмеждето я?! Иначе разбира се че ремонтът е за милиони. Още повече че преди каза че и е наложила 834000лв глоба. Сега бил струвал 204 000лв целия.... Нещо повече като нарежем и изпочупим жълтите павета от къде ще си купим липсващите и то за 100 000лв .... Гласувайте умно да не ни управляват тул-упи , който да ни насадят пак някой техен кре-те-н за кмет.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 0
melon
преди 1 година
Кметицата е клето недоразумение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 2
scott
преди 1 година
Да разбираме ли, че ше ги махнеш и ше напраиш асфалт?Щото аз така ти разбирам думите. Наша фирма, дето може да ти напеди жълртите - просто нема! Шефчето гепне 95% от парите и искате да фанете некой да ви ги нашвейцари?ЗАБЛУДА! МАХАЙ, ТОВАРИ И ПРАИ АСФАЛТ. ТОВА И БОЕКО ТИКВАТА ГО ПРЕПОРЪЧВА!)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 16 rate down comment 0
SnaGi
преди 1 година
Няма, Няма пък "Трейс" преди няколко седмици взеха и новата отсечка на метрото за строене. Ако се види историята на проектите и как са протекли на тази фирма рецидивист "Няма да се допусне..." придобива само комично, но не и сериозно значение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 17 rate down comment 1
bigi
преди 1 година
Фъндъче, вече не мисля, че има останал някой, който са вярва на думите ти. Въобще едва ли някой дори те слуша какво изричаш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още