"Ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета при пренареждането им, са изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. В момента се нарежда тестови участък и когато всички се убедим, че това е правилното решение, ще започне пренареждане на участъка от бул. „Цар Освободител“ пред сградата на парламента“. Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова по време на съвместната проверка с министъра на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.
Министърът е поискал да получи информация каква е установената причина за разместването на паветата и в какви срокове участъкът ще бъде поправен.
„Участъкът с жълти павета беше нареден безобразно. Веднага сформирахме експертен съвет с най-добрите специалисти. Те направиха допълнителни проби на основата и предложиха нова технология за пренареждането им. Ще започнем пренареждането на място, когато всички се уверим, че моделът е правилният и получим съгласието на НИНКН (Националния институт за недвижимо културно наследство - бел. ред.). Повече експерименти с жълти павета не трябва да се случват и няма да допусна, независимо кой за какво настоява“, заяви Фандъкова.
Кметът на София покани Шишков да инспектират заедно тестовия участък, на който в момента се работи. „В момента, в който сте готови, ще дойда веднага“, прие поканата арх. Шишков, а кметът заяви, че вече 15 години работят заедно в Столична община и се надява това да продължи.
„Това, че в момента Столична община правят изследвания и анализ на технологията е изключително добре. Не се върви на принципа „проба-грешка“, а се прави анализ. Аз мога да кажа, че днес съм доволен от това, което чух. В първия момент, в който е готов тестовият участък, ще отидем да видим пробата на паветата“, заяви министър арх. Шишков, след като получи информация за свършената работа от кмета Фандъкова и представители на експертния съвет.
Арх. Шишков изрази увереност, че Националният институт за недвижимо културно наследство ще вземе бързо и адекватно решение, веднага щом получи новия проект за пренареждане на жълтата паважна настилка.
Проф. Димитър Назърски от катедра „Строителни материали и изолации“ на УАСГ, който е член на експертния съвет, заяви, че до седмица ще предадат на Столична община доклада с предложената нова технология. Той поясни, че технологията изисква работа при температура на въздуха не по-ниска от 10 градуса. „В момента това е единственият булевард в Европа с такъв тип павета, по който се опитваме да запазим движение с такава натовареност“, обясни проф. Назърски. По време на работа на експертната група са направени консултации и с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул.
Участъкът от бул. „Цар Освободител“, на който през лятото беше пренареден жълтия паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършват по проекта за централна градска част. „Стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев от тях не е платен на строителя“, поясни Фандъкова. До момента тя е наложила глоба от 100 хил. лв. на строителната фирма за увреждане на жълта паважна настилка.
Кметът на София благодари на арх. Шишков за удължаването на административния договор за безвъзмездна финансова помощ между общината и министерството. Тя подчерта, че това не променя срока по договора със строителя. Министър Шишков заяви, че министерството ще съдейства за завършването на проекта, който се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“.


"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Airbus обещават да се справят с проблемите
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
преди 2 години До: scott Чакай сега идат избори, които "тулпи" трябва да купи с някакви пари. Няма да вади от чекмеждето я?! Иначе разбира се че ремонтът е за милиони. Още повече че преди каза че и е наложила 834000лв глоба. Сега бил струвал 204 000лв целия.... Нещо повече като нарежем и изпочупим жълтите павета от къде ще си купим липсващите и то за 100 000лв .... Гласувайте умно да не ни управляват тул-упи , който да ни насадят пак някой техен кре-те-н за кмет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Кметицата е клето недоразумение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Да разбираме ли, че ше ги махнеш и ше напраиш асфалт?Щото аз така ти разбирам думите. Наша фирма, дето може да ти напеди жълртите - просто нема! Шефчето гепне 95% от парите и искате да фанете некой да ви ги нашвейцари?ЗАБЛУДА! МАХАЙ, ТОВАРИ И ПРАИ АСФАЛТ. ТОВА И БОЕКО ТИКВАТА ГО ПРЕПОРЪЧВА!) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Няма, Няма пък "Трейс" преди няколко седмици взеха и новата отсечка на метрото за строене. Ако се види историята на проектите и как са протекли на тази фирма рецидивист "Няма да се допусне..." придобива само комично, но не и сериозно значение. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Фъндъче, вече не мисля, че има останал някой, който са вярва на думите ти. Въобще едва ли някой дори те слуша какво изричаш. отговор Сигнализирай за неуместен коментар