Ръстът с 36,5% на международния обем от корабни контейнери през последните десет години стимулира силно търсене на логистични площи близо до морски пристанища, сочи докладът Global Seaport Review на консултантската компания CBRE, цитиран от онлайн изданието World Property Journal.
Двата катализатора за растежа са ръстът на онлайн продажбите и повишеното складиране на наличности като предпазна мярка срещу нарушения на веригите за доставка.
Секторът на индустриалните и логистични имоти отчита високо търсене в исторически план, тъй като компаниите разширяват обектите си, за да са в крак с продажбите от електронната търговия. През последните пет години обемът им е нараснал със 133%. Очаква се, че до 2026 г. ще са необходими още между 157 млн. и 204 млн. кв. м допълнителни логистични площи, предназначени за електронната търговия, за да подкрепят интернет продажбите.
Компаниите се затрудняват с намирането на складове и разпределителни центрове, за да отговорят на нарастващото търсене и в същото време да задържат разходите за доставка на разумни нива. CBRE счита, че транспортът съставлява между 45% и 70% от общите логистични разходи. Разполагането на разпределителни центрове близо до морски пристанища може да помогне за намаляване на транспортните разходи.
Обемите на търговия също растат бързо на фона на все по-глобалните потребители. Морските пристанища се развиха през последното десетилетие с възприемането на контейнеровози, диверсификацията на видовете товари и оборудване, по-добър интермодален транспорт и напредък в пристанищните технологии.
Днес глобалните морски пристанища извършват мащабна разпределителна дейност, като позволяват на корабните компании да се възползват от икономии от мащаба и да намалят разходите.
„Много компании днес са изправени пред огромен натиск върху веригите за доставка, породен от променящото се поведение на потребителите, икономическата несигурност и нуждата от по-добро подсигуряване на производствените и разпределителните им процеси срещу прекъсвания на работата“, коментира Джон Морис, президент на отдела за индустриални и логистични имоти за Северна и Южна Америка в CBRE.
„С нарастването на контейнеровозите расте и необходимостта от повече логистични имоти, особено в рамките на морските пристанища“, допълва той.
Пристанищата в Шанхай, Сингапур, Лос Анджелис и Хонконг са били най-натоварените в света през 2022 г., сочат данните на CBRE, която е анализирала 18 световни пристанища. Следват Ротердам, Антверпен, Ню Йорк, Хамбург, Савана и Мелбърн.


Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица