Ръстът с 36,5% на международния обем от корабни контейнери през последните десет години стимулира силно търсене на логистични площи близо до морски пристанища, сочи докладът Global Seaport Review на консултантската компания CBRE, цитиран от онлайн изданието World Property Journal.
Двата катализатора за растежа са ръстът на онлайн продажбите и повишеното складиране на наличности като предпазна мярка срещу нарушения на веригите за доставка.
Секторът на индустриалните и логистични имоти отчита високо търсене в исторически план, тъй като компаниите разширяват обектите си, за да са в крак с продажбите от електронната търговия. През последните пет години обемът им е нараснал със 133%. Очаква се, че до 2026 г. ще са необходими още между 157 млн. и 204 млн. кв. м допълнителни логистични площи, предназначени за електронната търговия, за да подкрепят интернет продажбите.
Компаниите се затрудняват с намирането на складове и разпределителни центрове, за да отговорят на нарастващото търсене и в същото време да задържат разходите за доставка на разумни нива. CBRE счита, че транспортът съставлява между 45% и 70% от общите логистични разходи. Разполагането на разпределителни центрове близо до морски пристанища може да помогне за намаляване на транспортните разходи.
Обемите на търговия също растат бързо на фона на все по-глобалните потребители. Морските пристанища се развиха през последното десетилетие с възприемането на контейнеровози, диверсификацията на видовете товари и оборудване, по-добър интермодален транспорт и напредък в пристанищните технологии.
Днес глобалните морски пристанища извършват мащабна разпределителна дейност, като позволяват на корабните компании да се възползват от икономии от мащаба и да намалят разходите.
„Много компании днес са изправени пред огромен натиск върху веригите за доставка, породен от променящото се поведение на потребителите, икономическата несигурност и нуждата от по-добро подсигуряване на производствените и разпределителните им процеси срещу прекъсвания на работата“, коментира Джон Морис, президент на отдела за индустриални и логистични имоти за Северна и Южна Америка в CBRE.
„С нарастването на контейнеровозите расте и необходимостта от повече логистични имоти, особено в рамките на морските пристанища“, допълва той.
Пристанищата в Шанхай, Сингапур, Лос Анджелис и Хонконг са били най-натоварените в света през 2022 г., сочат данните на CBRE, която е анализирала 18 световни пристанища. Следват Ротердам, Антверпен, Ню Йорк, Хамбург, Савана и Мелбърн.


Хванаха за ден 27 шофьори с алкохол или наркотици
Благомир Коцев е преместен от ареста в Софийския затвор
Хороскоп за 18 ноември 2025
Студент от ТУ-Варна с титла по шахмат
„Един наивник на средна възраст“ по Bulgaria ON AIR ще зарадва любителите на шпионски трилъри
Ще санкционира ли Тръмп търговските партньори на Русия, част 2
Ще санкционира ли Тръмп търговските партньори на Русия, част 1
Фондовият пазар в САЩ е много високо оценен, но не е напълно прегрял
Фаркас: Във Венецуела става дума за смяна на режима
Какво е основанието за оценка на Thinking Machines за $50 млрд
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище
Знаете ли какъв е срокът на годност на бензина?
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Унгарски компании могат да проявят интерес към „Лукойл“ в България
"Един наивник на средна възраст" по Bulgaria ON AIR ще зарадва любителите на шпионски трилъри
Облачно и с валежи утре, в планините ще трупа сняг
Благомир Коцев е преместен от ареста в затовра?
Мъж излъга, че колата му е открадната, за да не ходи на пазар с жена си